مدیرکل انتقال خون استان قزوین از افزایش ۵/۴۳ درصدی مراجعه کنندگان اهدای خون در چهار ماه گذشته سالجاری نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ خبر داد.

مهدی اکبری در گفت وگو با خبرنگار ایلنا به تحلیل آماری اهدای خون در چهار ماه نخست سالجاری پرداخت و اظهار داشت: در این مدت، ۱۷ هزار و ۶۴۲ نفر به پایگاه های انتقال خون مراجعه کرده که از این میزان، ۱۳ هزار و ۱۷۰ نفر موفق به اهدای خون شده اند.

وی افزود: میزان اهداکنندگان مستمر خون در این مدت شامل هشت هزار و ۹۴ نفر با ۶۱/۴۶ درصد و میزان مراجعه بانوان نیز شامل ۸۰۵ نفر با ۶/۱ درصد بوده است.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین بیان کرد: ارسال تمامی فرآورده های خونی به سایر پایگاه های برابر ۵ هزار و ۵۱۷ واحد و ارسال پی. سی به سایر بیمارستان ها نیز برابر هفت هزار و ۷۰۵ واحد بوده است.

اکبری اضافه کرد: آمار مراجعه کنندگان به پایگاه های انتقال خون قزوین در سال گذشته شامل ۱۶ هزار و ۷۳۳ نفر بوده و میزان خونگیری افراد در اهدای خون نیز شامل ۱۲ هزار و ۳۸ نفر بوده است.

وی اضافه کرد: همچنین در این مدت، آمار مراجعه کنندگان مستمر خون شامل هشت هزار و ۱۸۸ نفر و آمار مراجعه بانوان شامل ۶۷۷ نفر بوده است.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین یادآور شد: میزان مراجعه کنندگان به پایگاه های انتقال خون در چهارماه نخست سالجاری نسبت به سال گذشته با افزایش ۵/۴۳درصدی، خونگیری افراد با افزایش ۹/۴ درصدی، ارسال تمامی فرآورده های خونی به سایر پایگاه ها با افزایش ۲۵/۲ درصدی و ارسال واحد پی. سی به سایر بیمارستان های استان نیز با افزایش ۰/۶ درصدی همراه بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.