رئیس اداره استاندارد گناوه روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:  برای بالا بردن راندمان مقاومت و عمر بتن در فصل گرم بویژه در این شهرستان تمهیدات لازم باید بکار گرفته شود.

قدرت الله شاهین زاده گفت:  بالا بودن دما در نقاط گرمسیری باعث تبخیر آب بتن می شود و  قبل از آنکه واکنش های شیمیایی برای استحکام و  چسبندگی بین ذرات سیمان تشکیل دهنده بتن ایجاد شود، خشک می شود.

وی افزود: اثر منفی دیگری که بالا بودن دما و تبخیر انجام می دهد موجب ایجاد شکاف‌های سرد  بعد  از عملیات بتن ریزی  و راهیابی سولفات ها و در نهایت باعث سولفاته شدن میل گردها و ترکیدگی بتن  خواهد شد.

شاهین زاده ادامه داد: به منظور بالا بردن راندمان مقاومت و عمر بتن، جلوگیری از بالا رفتن دمای مصالح با ایجاد سایبان سود بادگیر،  جلوگیری از بالا رفتن دمای بچینگ با ایجاد سایبان و استفاده از رنگ های روشن و گونی پیچ کردن،  استفاده از بتن با عیار پایین تر از ۴ درصد و  پودر یخ به جای درصدی از آب در ساخت بتن  و  سیمان های کند گیرنده پوزلانی که هنگام ساخت حرارت کمتری تولید می کنند باید مدنظر قرار گیرد.

رئیس استاندارد گناوه  گفت:  استفاده از روان کننده ها که باعث جلوگیری از تبخیر آب بتن و استحکام بیشتر می شود، خنک کردن میلگردها با آب خنک قبل از عملیات بتن ریزی ،  استفاده از زمان مناسب برای عملیات ساخت و بتن ریزی ( اوایل صبح و شب ها )  از دیگر راهکارهایی است که باید در ساخت و سازها به آن توجه شود.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر از نقاط گرمسیری کشور است.

۶۱۶۴/۶۰۴۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.