اعظم ناصری روز یکشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: باتوجه به وسعت آلودگی آفت ملخ درکوه ها، مراتع و مزارع امکانات، تجهیزات و کمک بیشتر اهالی منطقه برای مهار و نابودی این آفت نیاز است.
وی اظهارداشت: درصورتی که مبارزه جدی با ملخ ها دراین شهرستان صورت نگیرد نه تنها خطری برای منطقه بلکه کل کشور است.
وی گفت: از زمان شروع مبارزه با ملخ ها، ادارات، نهادها، دهیارها و کادر سپاه و بسیج در هوای گرم و با زبان روزه جهاد کشاورزی را یاری کرده اند.
رئیس جهادکشاورزی دیلم افزود: باتوجه به آخرین گزارش ارسالی از سازمان جهانی خواروبار کشاورزی (فائو) مبنی بر هجوم دسته های ملخ از شبه جزیره عربستان به استان های جنوبی کشور از جمله بوشهر، به منظور ردیابی این آفت خطرناک، چهار تیم دیده بانی، هفت تیم خودرویی و یک هواپیمای سمپاش از اسفند سال گذشته در این شهرستان به مبارزه پرداختند و هنوز تداوم دارد.
وی افزود: باتوجه به بالدارشدن پوره های ملخ و هجوم به روستاها و مزارع و باغ ها روند سمپاشی علاوه بر روز در شب نیز انجام شده است.
ناصری ادامه داد: ریشه کن کردن ملخ ها در منطقه باتوجه به پیش بینی هایی که در ماندگاری آنان بین 3 تا 5 سال در استان بوشهر شده، دشوار و سخت است اما تلاش خواهیم کرد که آنها را کاهش دهیم تا در فصل پاییز شاهد هجوم زیاد آنان نباشیم.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه ملخ های بالغ به استان های همجوار که دارای هوا و مراتع مناسب است مهاجرت می کنند و در فصل پاییز مجدد به استان بوشهر بازخواهند گشت، مبارزه جدی با پوره های آن قبل از بالغ شدن در دستور کار قرار گرفته است.
شهرستان دیلم در شمال استان بوشهر از شهرستان های درگیر ملخ هایی صحرایی در کشور است.
6043/6164
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.