به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیل‌پور روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: سیده سکینه موسوی این بنا را با نیت های ارزشمند احداث دارالقران و اسکان زوج های کم بضاعت وقف کرده است.
وی ادامه داد: همچنین برای تامین مسکن مورد نیاز ساکنان مناطق سیل زده طرح 'هر مسجد یک خانه برای سیل زدگان' با همکاری بسیج و هیات ‌امنای مساجد استان بوشهر اجرا می شود.
اسماعیل پور یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون سه محموله کالایی به ارزش حدود 6 میلیارد ریال به مناطق سیل‌ زده بویژه استان خوزستان ارسال شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در استان بوشهر هم اکنون 2 هزار و 700 مسجد، حسینیه و مکان مذهبی در سامانه جامع موقوفات به ثبت رسیده است.
اسماعیل پور افزود: در این ارتباط امسال 40 میلیارد ریال اعتبار برای مرمت و بهسازی مسجدهای استان بوشهر به اداره کل اوقاف و امورخیریه ابلاغ شده است.
وی همچنین با اشاره به برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم اظهار کرد: این مسابقات به عنوان یک برند در کشور مسیری برای راهیابی به مسابقات بین‌المللی قرآن است.
اسماعیل پور ادامه داد: نفرات برتر شهرستان ها پس از درخشش در مسابقه های شهرستانی و سپس کشوری می توانند به مسابقات بین‌المللی قرآن راه می‌یابند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: این مسابقات راهی برای نزدیک شدن به قرآن و تلاوت وسیله‌ای برای فرا گرفتن مفاهیم و معارف قرآن که در زندگی فردی و اجتماعی نیز اثرگذار است.
وی در ارتباط با رقبه های استان بوشهر بیان کرد: دراین استان بیش از هفت هزار رقبه است که درآمد این موقوفه ها متغیر و حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان از محل این درآمدها در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح ضیافت الهی گفت: طرح ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان در 50 بقعه متبرکه این استان اجرا می شود.
اسماعیل ‌پور افزود: در طرح ضیافت الهی امسال 50مبلغ بومی و اعزامی از حوزه علمیه به مناطق مختلف استان بوشهر اعزام می‌شوند.
وی بیان کرد: این مبلغان در ترویج نماز و زکات، تفسیر قرآن، نماز جماعت و احکام و نهج البلاغه به فعالیت می پردازند.
اسماعیل پور یادآور شد: برگزاری مراسم ترتیل خوانی، نمازهای جماعت و برپایی خیمه‌های معرفت در بقاع متبرک از جمله مهم‌ترین برنامه‌های ماه مبارک رمضان استان بوشهر است.
اسماعیل پور با اشاره به شناسایی خانواده های نیازمند اطراف بقاع متبرکه گفت: در قالب این طرح که با همکاری هیات امنا بقاع صورت می گیرد در مرحله نخست به یکهزار خانواده کم بضاعت بسته های موادغذایی به ارزش یک میلیون و 470 هزار ریال اهدا شد.
وی افزود: برای ماه مبارک رمضان نیز معادل 500 میلیون ریال کمک غیرنقدی به خانواده مشمول طرح یاد شده اهدا می شود.
7212
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.