اسماعیل احمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: زوج کتابداری که جشن ازدواج خود را در کتابخانه روستای 'سردوش' مریوان برگزار و هزینه جشن عروسی خود را صرف امور خیریه کردند یک جلد کلام الله مجید از رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) هدیه گرفتند.
وی افزود: در صفحه اول این جلد از کلام الله مجید به قلم رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) نوشده شده است:
'بسمه تعالی
اهدا به زوج عزیز کتابدوست، مبارک باشد ان شالله
سید علی خامنه ای'.
وی اضافه کرد: اهدای این جلد کلام الله مجید از سوی رهبر معظم انقلاب به این زوج جوان، مایه خشنودی آنها و خانواده هایشان شده است و از آن به مایه خیر و برکت یاد می کنند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان در ادامه گفت: همچنین چند روز پیش در سفر مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور به سنندج از این زوج کردستانی با اهداء هدیه و لوح رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و مشاور رئیس جمهور در امور فرهنگی، تقدیر شد.
چندی پیش 'محمد تواناحسینی' و 'دلنیا جهانی' 2 کتابدار کتابخانه 'زانیاری' روستای 'سردوش' شهرستان مریوان آیین عقد و عروسی خود را در کتابخانه روستا برگزار کردند.
این زوج جوان، بخشی از هزینه های عروسی خود را صرف خرید کتاب برای کتابخانه روستا و بخش دیگر را به موسسه 'ئاسوی ژیان' که کودکان یتیم را تحت پوشش قرار می دهد، اهدا کردند.
کتابخانه زانیاری روستای سردوش با پنج هزار و 500 جلد کتاب در طبقه دوم مسجد روستا قرار دارد و بیش از 140 نفر از جوانان روستا عضو این کتابخانه هستند.
این کتابخانه در سال 1395 به عنوان یکی از 10 کتابخانه برتر سال انتخاب شده بود و همین امر جوانان روستا را برای مشارکت و عضویت بیشتر در کتابخانه ترغیب کرده بود.
امسال نیز کتابخانه زانیاری روستای سردوش مریوان به خاطر میزبانی برگزاری آیین عقد و عروسی 2 کتابدار جوان روستا خبر ساز شد.
برگزاری آیین عقد و عروسی زوج جوان کتابدار روستای سردوش در رستانه های داخلی و خارجی و فضای مجازی نیز بازتاب گسترده ای داشت و بسیاری از کابران شبکه های مجازی پیام های تبریک را به برای آنها فرستاده بودند.
روستای 360 خانواری سردوش در 30 کیلومتری شرق مریوان و در حاشیه دریاچه مریوان واقع شده است.
شهرستان مرزی مریوان در 135 کیلومتری سنندج مرکز استان کردستان و هم مرز اقلیم کردستان عراق واقع شده است.
7348/ 3020/ 6108
**خبرنگاران: افسانه گلباغی و عبدالله رحمانی /**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.