به گزارش ایرنا، ' آیت الله حسین مظاهری' از مراجع تقلید در اصفهان عصر شنبه در پیامی بمناسبت افتتاح پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت در اصفهان، افزود: عترت طاهره (ع) که عدل و همتای قرآن کریم است، به حکم حدیث شریف ثقلین، در کنار قرآن و مفسِر و روشنگر یگانه معارف تابناک این کتاب عظیم‌الشأن است.
وی اضافه کرد: ارتباط انسان با همتای قرآن نیز از سطوح معرفت و محبت قلبی به آن بزرگواران آغاز می‌شود و سپس در سطوح مودت و ابراز محبت، ادامه و استمرار می‌یابد و آنگاه به سطوح متابعت از آنان و مشابهت رفتاری با سیره آنان، ارتقاء پیدا می‌کند.
مظاهری ادامه داد: اینجا نقطه عطف تلاقی «عمل به قرآن کریم» و «پیروی از عترت طاهره» است.
وی گفت: قرآن کریم، کتاب جاودانی و جامع الهی است که تربیت و هدایت انسان به سوی نور و روشنایی در ظلمت‌کده عوالم مادی و دنیایی را تأمین و تضمین ساخته است.
مظاهری افزود: این ویژگی بارز قرآن، وقتی برای انسان به منصه ظهور خواهد رسید که ارتباط انسان با قرآن در یک چارچوب معین و تعریف‌ شده، به درستی ترسیم و برقرار شود.
رئیس حوزه علمیه اصفهان اضافه کرد: انس و ارتباط آدمی با کتاب الهی، از سطوح قرائت و حفظ آیات آن آغاز می شود و سپس در سطوح تدبر و تفکر در این آیات بینات، ادامه و استمرار می‌یابد و آنگاه به سطوح عمل و بکارگیری آن آیات نورانی، ارتقاء پیدا می‌کند.
وی ادامه داد: به تعبیر دیگر همه سطوح آغازین و میانی ارتباط با قرآن، مقدمه‌ای برای عمل به این کتاب انسان‌ساز و جامعه‌پرداز است تا از این طریق، سربلندی و تکامل انسان در همه ابعاد زندگی تأمین شود.
مظاهری بیان کرد: قرآن و عترت، این هر دو ثقل عظیم، از آستان رفیع پروردگار مهربان، در این عالم ماده و برای ما انسان‌ها تجلّی یافته‌ تا ما با عمل به آنها، به سر منزل سعادت دست یابیم.
وی تاکید کرد: از این‌رو همه برنامه‌ها و فعالیت‌های مربوط به قرآن و عترت، باید بگونه‌ای تنظیم شود که این سطوح ارتباطی انسان با قرآن و عترت را هرچه بهتر و بیشتر، تبیین و تعمیق سازد و در نهایت، به اجرای ایده بلند «بازگشت به قرآن و عترت» در جامعه انسانی، به نحو مطلوب کمک نماید.
مظاهری گفت: نمایشگاه قرآن و عترت نیز که به برکت ماه مبارک رمضان ( ماه نزول قران و ماه آشنایی با معارف قرآن)برگزار می شود، یکی از فرصت‌های مغتنمی است که اگر به نحو شایسته به ترسیم و نهادینه ‌سازی این سطوح ارتباطی، مدد رساند، به هدف متعالی خود دست یافته است.
وی ابراز امیدواری کرد: حاصل تلاش و سعی مشکور در برگزاری این نمایشگاه، ارتقاء سطوح ارتباطی مخاطبان گرامی با قرآن کریم و عترت طاهره (ع) و در نتیجه، بهبود هرچه بهتر زندگی فردی و اجتماعی و رشد فرهنگی و تعالیِ اخلاقیِ جامعه اسلامی باشد.
پیام رئیس حوزه علمیه اصفهان توسط مدیرکل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان اصفهان در ابتدای آئین برگزاری این نمایشگاه قرائت شد.
پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت در محل برگزاری نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان در کنار پل تاریخی شهرستان افتتاح شد.و یک هفته برپا خواهد بود.
برنامه‌های جانبی این نمایشگاه، برگزاری همایش قرآن و خانواده، کتابت قرآن با حضور اساتید و هنرآموزان انجمن خوشنویسان، برگزاری یادواره شهدای قرآنی و تجلیل از خانواده آنها، شب شعر آیینی به مناسبت ولادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) با حضور شعرای استانی و کشوری، محفل انس با قرآن با حضور قاریان و گروه‌های تواشیح و همخوانی بین‌المللی همراه با تجلیل از فعالان قرآنی شاخص است.
از دیگر برنامه های این نمایشگاه، اجرای نمایش‌های قرآنی بصورت میدانی و خیابانی، اجرای طرح وقف قرآن و مفاتیح‌الجنان و اهدای قرآن نفیس به زوج‌های جوان است.
ت/ 7153 / 1339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.