به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز پنجشنبه در پایان عملیات رزمایش پدافند پرتوی شهدای خلیج فارس افزود:
همکاری و استقبال بسیار خوب مردم با عوامل رزمایش پدافند پرتویی از مهم ترین موضوعات این رزمایش بود.
وی اضافه کرد: در این مانور حدود هزار و 200نفر از ساکنان اطراف نیروگاه اتمی بوشهر اسکان اضطراری شده و 100 نفر از حادثه دیدگان هم از طریق دریا به مکان امن برده شدند ضمن اینکه برای 813 نفر هم رفع آلایندگی صورت گرفت.
گراوند ادامه داد: دومین مانور پرتویی شهدای خلیج فارس یک مانور مردم محور بود که مردم، نیروگاه اتمی و دستگاه های اجرایی، سه ضلع مهم آن به شمار می رفتند.
وی با قدردانی از تمام کارگروه‌های رزمایش پدافند پرتویی شهدای خلیج فارس گفت: در اجرای این مانور هیچ مشکلی برای نیروگاه اتمی بوشهر ایجاد نشد و این نیروگاه در مسیر فعالیت خود همچنان با قدرت در حال کار است.
استاندار بوشهر یادآور شد: تیم ارزیابی مانور، یک نظرخواهی از مردم در ارتباط با مانور داشته باشد ضمن اینکه نقاط قوت و ضعف رزمایش نیز باید شناسایی شود.
وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت برگزاری این گونه مانورها از سازمان پدافند غیرعامل کشور درخواست می شود مانور پرتویی را به صورت سالانه برنامه ریزی کنند.
گراوند از مدیرعامل و جانشین مدیرعامل پدافند غیرعامل کشور، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و نیروهای نظامی، انتظامی و سپاه، ارتش و همه برگزار کنندگان رزمایش پرتوی شهدای خلیج فارس قدردانی کرد.
دومین مانور پرتویی بوشهر 12 اردیبهشت ماه در محل و شعاع پنج کیلومتری نیروگاه اتمی بوشهر برگزار و هزار نفر از ساکنان روستاهای هلیله، بندرگاه و شهرک مروارید در حاشیه نیروگاه از طریق دریا و خشکی تخلیه و به محل کمپ اسکان اضطراری در دانشگاه آزاد عالیشهر انتقال یافتند.
6047/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.