به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از کارگروه تخصصی اطلاع رسانی و مدیریت افکار مانور پرتویی بوشهر، سردار علی اصغر زارعی افزود: مانور پرتویی بوشهر با هدف هماهنگی میان نیروها، تجهیزات و دستگاه‌های مختلف هنگام بروز حوادث احتمالی برگزار می شود.
وی ادامه داد: باتوجه به وجود نیروگاه اتمی در کشور، آژانس بین المللی انرژی اتمی از ایران خواسته است، رزمایش پرتویی برگزار کند برهمین اساس تعریف وظایف دستگاه‌ها و هماهنگی میان آنها برای برگزاری هر چه بهتر این رزمایش ضروری است.
زارعی اضافه کرد: نخستین مانور پرتویی سال 93 در استان بوشهر برگزار شد و امسال این مانور برای آمادگی هر چه بیشتر دستگاه ها و مردم تکرار می‌شود.
وی تاکید کرد: برای اینکه افراد و دستگاه‌ها وظایف خود را در زمان بروز حوادث به طور مرتب تمرین کنند و همیشه آماده باشند، باید رزمایش‌ها در حوزه‌های مختلف سالانه برگزار شود.
زارعی گفت: نیروگاه اتمی بوشهر مطابق اصول آژانس بین المللی انرژی اتمی ساخته و تا امروز با کیفیت مناسبی کار کرده و آژانس هم بار‌ها تائیدیه خود درباره فعالیت آن را اعلام کرده است.
جانشین رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: با اینکه هیچ نگرانی از نظر ایمنی نیروگاه بوشهر نداریم، با این حال لازم است مانند دیگر کشور‌ها آمادگی خود را برای مقابله با حادثه احتمالی حفظ کنیم.
وی با اشاره به حادثه سیل امسال گفت: اگر رزمایش‌هایی برای مدیریت حادثه سیل برگزار شده بود به طور یقین سریع‌تر حوادث پیش آمده مدیریت می‌ شد.
رئیس کارگروه تخصصی اطلاع رسانی و مدیریت افکار رزمایش پرتوی نیز اظهار داشت: برای اطلاع‌رسانی هر چه بهتر این رزمایش، رادیو رزمایش در روز برگزاری مانور افتتاح می شود تا پوشش رسانه‌ای مطلوبی در منطقه انجام شود.
سید حسین ناظر افزود: چهار روز قبل از برگزاری مانور برنامه‌های مختلفی در حوزه رادیو، خبر و تولید سیما از شبکه‌های استانی و ملی پخش شده و 17 گروه رادیویی، تلویزیونی و خبری صداوسیما پوشش رسانه‌ای این مانور را برعهده دارند.
دومین مانور پرتویی بوشهر 12 اردیبهشت ماه در محل و شعاع پنج کیلومتری نیروگاه اتمی بوشهر برگزار و هزار نفر از ساکنان روستاهای هلیله، بندرگاه و شهرک مروارید در حاشیه نیروگاه از طریق دریا و خشکی تخلیه و به محل کمپ اسکان اضطراری در دانشگاه آزاد عالی شهر انتقال می یابند.
شبد*6047*9122
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.