سیدعلی پاک نژاد روز شنبه در بازدید از مرکز خریدغله تعاونی روستای مال قاید این شهرستان درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مرکز کنونی خرید گندم این شهرستان گنجایش گندم تحویلی کشاورزان را ندارد و این امر باعث شده تا کشاورزان که محصولات با تناژ بالا دارند بناچار به دیگر شهرهای استان عزیمت کنند که مشکل ساز شده است.
وی اظهارداشت: باتوجه به اینکه شمال استان بوشهر قطب کشت دیم و پیشگام است، به منظور حل مشکل کشاورزان در کارگروه اشتغال پیشنهاد مرکز خرید با ظرفیت بالا توسط دستگاه مرتبط داده شود و مسئولان استان نیز اهتمام جدی ورزند.
فرماندار گناوه گفت: پرداخت بموقع هزینه فروش محصولات کشاورزان از اقدام های ارزشمند دولت تدبیر و امید است که برای اولین بار در کشور محقق شده و اتفاق میمون و مبارکی است که بلافاصله دسترنج زحمات آنان واریز می شود.
وی بیان کرد: باتوجه به بارندگی های خوب فصل زراعی جاری در این منطقه بیش از 40 هزار هکتار از زمین های کشاورزی زیرکشت رفت و روند برداشت در سطح قابل قبولی است وباید شکرگزار پروردگار باشیم.
فرماندار گناوه گفت: برداشت گندم و جو کشاورزان این شهرستان تا اواسط خرداد ماه امسال ادامه دارد و باید فضاهای لازم برای خرید تامین شود تا براحتی محصولات خود را تحویل دهند.
وی افزود: مرکز خرید غله روستای مال قاید به منظور حل مشکل فروش کشاورزان این شهرستان با پیگیری های مربوطه بتازگی فعال شده است.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر از نقاط گرمسیری و کم آب کشور است که زمین های کشاورزی در این منطقه بدلیل نبود منابع آب بصورت دیم کشت می شود.
6043/6164
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.