به گزارش ایرنا، این روزها کمتر کوچه و خیابان با آسفالت مسطح و یکدست در شهر بوشهر می توان یافت زیرا بیشتر این معابر به علت حفارهای دستگاه های مرتبط با امور زیربنایی حفاری و به علت ترمیم های ناقص با کیفیت پایین پر از چاله چوله شده و رانندگی درآنها آزار دهنده و هزینه دار است.
از طرفی وجود منهول هایی که حدود 40 سانت با سطح آسفالت خیابان و کوچه ها ارتفاع دارند و بیشتر به تپه و و گنبدهایی شبیه هستند که راننده باید آنها را دور بزند و وسیله نقلیه را طوری منحرف کند که به آنها برخورد نکند.
وجود این ناهمواری ها در خیابان ها و کوچه های شهر بوشهر علاوه بر تحمیل هزینه های زیاد بر صاحبان خودرو و دیگر وسایل نقلیه روزانه حوادث رانندگی زیادی را بوجود می آورد که مصدومیت ها و گاهی تلفات جانی نیز به همراه دارد.
رانندگانی که به کرات از یک خیابان برای تردد استفاده می کنند با آشنایی از مسیر برای تردد در سریع ترین زمان ممکن دور زدن برآمدگی و فرو رفتگی آسفالت را انتخاب می کنند که این انحراف از مسیر در برخی مواقع برای سایر وسیله های نقلیه حادثه ساز می شود.
یک شهروند بوشهری گفت: آسفالت بسیاری از خیابان های شهر بوشهر پر از چاله ها و ناهمواری هایی است که در برخی مواقع جان شهروندان را به مخاطر می اندازد.
مهدی جلال وند اظهار داشت: این چاله ها در بیشتر مواقع باعث انحراف رانندگان از مسیر مستقیم و در نهایت سوانح رانندگی شده است.
وی افزود: همواره صحبت از آسفالت کوچه های خاکی شهر مطرح است ولی ای کاش به جای آسفالت های جدید آسفالت های انجام شده عیب یابی و ساماندهی می شد.
دیگر شهروند بوشهری گفت: اینکه هر دستگاهی درمقطعی از سال یکی از خیابان های شهر بوشهر را برای انجام پروژه های خود حفاری و آسفالت آن را تکه پاره کند برای شهروندان این بندرعادی شده ولی ای کاش نظارتی بود تا آسفالت ترمیمی آن با دقت بیشتری صورت می گرفت.
محمد احمدزاده اظهارداشت: انتظار است دستگاه های حفاری در این زمینه هماهنگی بیشتری داشته باشند تا در طول سال یک خیابان چندین بار حفاری و ناقص ترمیم نشود و فقط با یکبار حفاری چند کار انجام دهند.
یک تعمیرکار خودروگفت: وجود ناهمواری ها در آسفالت معابر شهر بوشهر میزان خرابی خودروها را افزایش داده طوریکه میزان مراجعه خودرها برای تعمیر جلوبندی در سال بسیار بالاست.
علی جوکار اظهارداشت: در بوشهر فراتر از وجود چاله ها در معابر درمنهول های غیرهم سطح نسبت به آسفالت است که وسط مسیر تردد وسایل نقلیه واقع شده و در بسیاری از مواقع باعث وقوع سوانح رانندگی است.
دیگر شهروند بوشهری گفت: کوچه ما در خیابان شهید شهریاری واقع شده که بتازگی پوشش سیمانی برای قالب درمنهول ها با ارتفاعی حدود40 سانتی مترنسبت به سطح آسفالت آن کار شده است.
میلاد معرفای افزود: این منهول ها برای رانندگان نا آشنا به این کوچه بسیار حادثه ساز بوده و باید نسبت به بهسازی آن اقدام شود.
یک موتورسیکلت سوار گفت: وجود ناهمواری ها و چاله ها درمعابر شهر بوشهر بویژه برای موتور سوارها
بسیار خطرناک وحادثه آفرین است و حوادث زیادی روزانه برای آنها رخ می دهد.
علی رفعت اظهار داشت: برای حل این مشکل حداقل می توان با راه اندازی اورژانس آسفالت ظرف کمتر از 2هفته پرونده ترمیم ناهمواری ها و چاله های موجود در معابر اصلی محل تردد شهروندان بوشهری را برای همیشه بست.
دیگر شهروند بوشهری گفت: درکوچه های این شهر برخی شهروندان بدون هیچ مجوزی آسفالت را برای انجام کار شخصی حفاری و پس از انجام کاراز ترمیم آن خودداری و یا بصورت بسیار نامطلوبی آن را ترمیم می کنند.
مهدی احمدی افزود: این رویه باعث شده تا آسفالت کوچه ها تنها برای چند ماه اولیه کیفیت لازم را داشته باشد و پس از گذشت چند مدت پر از چاله چوله است.
عضو شورای شهر بوشهرگفت: حفاری های گسترده و بدون برنامه در بیشتر خیابان ها بویژه مرکز شهر در برخی مواقع تردد شهروندان را با اختلال جدی روبرو می کند.
کیوان هاشم زاده افزود: جدا از کند بودن، ترمیم نوارهای حفاری بسیار بی کیفیت انجام می شود و بابت کم کاری مجموعه های حفار، اعضای شورا و شهرداری مورد نقد قرار می گیرند.
وی خطاب به شهردار که در جلسه حضور داشت خواستار برگزاری نشستی با دستگاه های حفار برای ساماندهی این وضعیت شد و افزود: به سهم خود اجازه نمی دهم تا قبل از اسکن زمین و الزام به فعالیت در شب و تعیین مهلت انجام کار اجازه حفاری به این دستگاه ها در سطح شهر نمی دهم.
رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: نهضت آسفالت معابر از جمله برنامه شهرداری برای سال جدید است که با اعتباری افزون به 100 میلیارد ریال آغاز می‌ شود.
ابوذر دهدار افزود: پیش بینی می شود این میزان اعتبار مشکل بخش عمده‌های از کوچه‌های خاکی و یا دارای آسفالت نامرغوب را ساماندهی کند.
وی اظهارداشت: در ارتباط با دستگاه های خدماتی حفار باید یک مدیریت هماهنگ در سطح شهر ایجاد شود تا هر دستگاه بطور سلیقه ای اقدام به حفاری در شهر نکند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان بوشهر گفت: در وقوع سوانح رانندگی سه عامل راه، وسیله نقلیه و عوامل انسانی دخیل موثر است که عامل انسانی به تنهایی عامل بیش از 80 درصد سوانح رانندگی می شود.
قدرت الله کشکولی افزود: با این وجود ایمن سازی محورهای تردد وسیله های نقلیه از برجستگی ها و فرورفتگی ها موضوعی مهم و حائز اهمیت است که باید نسبت به آن اهتمام ویژه داشت.
وی اظهار داشت: در این ارتباط در صورت وجود معابر ناایمن شهری این مهم به شهرداری اطلاع رسانی می شود تا در اسرع وقت نسبت به بهسازی آن اقدام کند.
شهردار بندر بوشهر گفت: امسال طرح آسفالت کوچه ها و محلات با اولویت محلات جنوبی در دستور کار شهرداری بندر بوشهر قرار گرفته که پس از هماهنگی و آماده سازی محل ( اجرای کانیو و جدول بندی و زیرسازی) اجرای آسفالت آن عملیاتی می شود.
سید نورالدین امیری افزود: انتظار است با ادامه آسفالت کوچه و معابر شهرعلاوه بر بهبود وضعیت حمل و نقل و تردد عمومی تغییر اساسی مبلمان شهری نیز محقق شود.
وی افزود: اولویت کاری این شهـرداری در بخش آسفـالت نیز بیشتر توجه به منـاطق و محلات کمتـر توسعه یافتـه است ولی با این وجود بهسازی آسفالت در خیابان ها نیز در دستور کار قرار گرفته است.
امیری ادامه داد: توجه به عمران و آبادانی شهر و اجرای پروژه های عمرانی از مهمترین وظایف شهرداری است که امیدواریم بتوانیم گامی هر چند کوچک در راستای برآوردن نیازهای اساسی مردم شهر برداریم.
6043/7212
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.