به گزارش ایرنا، حسن شجاعی‌پور روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: بر اساس تفاهم نامه ای با اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر موضوع آموزش پسماند از سال 1395 تاکنون در دست اجراست.
وی بیان کرد: در سال گذشته این طرح از آبان تا اسفندماه انجام شد و در اجرای آن 12 مدرسه و 25 مهدکودک شهر بوشهر به میزان 6 هزار نفر آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.
شجاعی‌پور ادامه داد: با بازآموزی مجدد برای 35 مدرسه‌ای که در سال‌های 95 و 96، کار آموزش پسماند در آن انجام شده بود نیز در سال 97 در مجموع 15 هزار نفر در مهدکودک‌ها و مدارس تعالیم مربوط به پسماند را فراگرفتند.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر گفت: این آموزش ها برای ارتقای فرهنگ مدیریت پسماند در بین شهروندان صورت گرفته است.
وی بیان کرد: یکی از مرکزهای مهم هدف آموزش مهدکودک‌ و مدرسه ها هستند که نهادینه سازی فرهنگ پسماند با استفاده از ابزارها و روش‌های مختلف در بین آنها مورد توجه است.
شجاعی پور ادامه داد: در این زمینه با در نظر گرفتن شرایط سنی مخاطبان، نمایش فیلم و انیمیشن، بازی‌های رایانه‌ای، برگزاری انواع مسابقه و بازی و توزیع هدایای آموزشی مدنظر قرار گرفته است.
وی ادامه داد: توجه به ترویج آموزش‌های لازم زیست محیطی در موضوع پسماند در مهدکودک‌ها و مدارس این مهم می‌تواند زمینه ساز توجه آنها برای تغییر رفتارها در سنین بالاتر شود.
6043/7212
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.