به گزارش ایرنا، عباس برزگرزاده روز سه شنبه در نشست با سازمان های مردم نهاد شهرستان دیلم افزود: هدف از سفر به شهرستان ها و برگزاری این نشست ها ایجاد ارتباط مستقیم با سازمان های مردم نهاد به منظورارتقا سطح فعالیت و مشارکت بیش از پیش سمن ها در اموراتی است که دولت برای رفع آنها ماموری تپیدا کرده است.
وی اظهارداشت: یکی ازعمده ترین موضوع ها ومباحثی که دفتر اموراجتماعی استانداری ها موکلف به انجام آن شده حوزه آسیب های اجتماعی است که سمن های فعال دراین حوزه از حمایت و پشتیبانی لازم برخوردار خواهند شد.
برزگرزاده با اشاره به اینکه ازابتدای دولت تدبیر وامید نگاه ویژه و اهتمام جدی به حوزه سمن ها شده است، گفت: سمن ها یکی از بازوهای اصلی جامعه مدنی هستند که در دولت اصلاحات شروع به فعالیت و دریک دوره متوقف شد که اگر تداوم داشتند امروز به یک رشد وبالندگی بیشتری درحوزه سازمان های مردم نهاد می رسیدیم.
وی گفت: براین باوریم اگر قرار است سمن های فعال و توانمند شوند باید به صورت ویژه و عملی از اقدامات و برنامه های آنان در تمامی شهرستان های استان حمایت شود.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری بوشهر بابیان اینکه نقد دولت و دستگاه های اجرایی توسط سمن ها هیچ مشکلی ندارد گفت: سمن های ما کار سیاسی نمی کنند و فقط دغدغه های اجتماعی ومحیط زیستی دارند.
وی افزود: همه دستگاه های اجرایی استان بوشهر مکلف به همکاری با سمن ها هستند و به عنوان سیاست رسمی و اساسی دولت است و هیچ دستگاهی نمی تواند ازهمکاری با آنان سرباز بزند و دراین ارتباط در سطح شهرستان ها فرمانداران و درمرکز استان دفتر امور اجتماعی رصد خواهند کرد.
برزگرزاده یادآورشد: هردستگاه اجرایی با سازمان های مردم نهاد همکاری نکند برخورد خواهد شد.
فرماندار دیلم گفت: دربرهه ای از زمان قرار داریم که استکبار به پیشتازی آمریکای جنایتکار که ناقض حقوق بشرهم هستند فشارهای اقتصادی، اجتماعی وسیاسی زیادی روی مملکت اسلامی آورده اما با بهره مندی از بیانات رهبر انقلاب و سیاست های دولت این توطئه ها خنثی و اثرگذار نخواهند شد.
عبدالامیر قاسمی افزود: سازمان های مردم نهاد به عنوان بال های دولت بوده که درصورت انجام دادن وظایف خود شاهد جامعه ای پویا و با نشاط خواهیم بود.
وی اظهارداشت: سمن ها برای بالابردن کیفیت فعالیت ها و مشارکت همگانی قبل از برگزاری نسبت به اطلاع رسانی برنامه های خود اقدام کنند.
وی همراهی مردم، مسئولان و تمامی فعالان را در اجرای برنامه ها بزرگترین اقدام سازمان های مردم نهاد دانست و گفت: درحوزه های محیط زیست، نشاط و تاب آوری اجتماعی در روستاهای هدف سمن ها فعالیت چشمگیری انجام شده است.
فرماندار دیلم بیان کرد: نشست های تخصصی با سمن ها بصورت مستمر وهدفمند انجام و برای توجه بیشتر به آنان در جلسه کارگروه امور اجتماعی نماینده سمن ها حضور خواهد یافت.
شهرستان دیلم در منتهی الیه شمالی استان بوشهر قراردارد.
6043/6164/7215
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.