احمد سبحانی روز سه شنبه در بازدید فرماندار گناوه از کانون های شناسایی شده آلوده به پوره های ملخ در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: دور دوم عملیات کنترل و مبارزه با پوره های ملخ از 30 فروردین امسال در نقاط آلوده چندین شهرستان استان بوشهر آغاز شده است.
وی اظهار داشت: از بهمن سال 97 که دسته های ملخ صحرایی از عربستان سعودی وارد کشور از جمله چندین شهرستان استان بوشهر شد بلافاصله عملیات ردیابی و دیده بانی توسط این سازمان انجام و تاکنون در سطح 2 هزار هکتار سمپاشی زمینی و هوایی انجام شده است.
سبحانی گفت: در این ارتباط پس از کانون کوبی مناطق آلوده، عملیات ردیابی و پایش برای تعیین زمان خروج پوره ها در بیشتر کانون های استان بوشهر انجام و خروج آنها اتفاق افتاده است.
فرماندار گناوه گفت: از زمان ورود ملخ ها به این شهرستان مدیریت بحران با اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم مبارزه با این آفت را شروع و کانون های آلوده به پوره های ملخ نیز شناسایی شد.
سیدعلی پاک نژاد افزود: عملیات مبارزه با ملخ و پوره ها در مناطق روستایی شول، چشمه، چاه شور و بینک در دستور کار قرار گرفته و دردست اجراست.
وی گفت: سطوح نهایی مبارزه با ملخ های صحرایی در سطح این شهرستان پس از عملیات کنترل اطلاع رسانی خواهد شد.
فرماندار گناوه اظهارداشت: دستگاه های مرتبط اجرایی این شهرستان از جمله منابع طبیعی و محیط زیست با دایرکردن گشت سیار برای شناسایی نقاط آلوده به پوره های ملخ همکاری لازم داشته باشند.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6043/6164
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.