به گزارش ایرنا، فتح الله حقیقی روز چهارشنبه در جمع مدیران و دست اندرکاران مدیریت بحران استان زنجان افزود: وقتی برخی از این تصاویر بهره برداران معادن را مشاهده کردم، گویا روی زمین موشک زده بودند.
وی اظهار داشت: هر مجموعه به اندازه مجوز خود اجازه بهره برداری دارد نه اینکه بیش از حد مجاز، منابع طبیعی و محیط زیست برای همه جامعه و آیندگان است و باید از آن حفاظت شود.
حقیقی تاکید کرد: فردا روزی اگر بارش ها بیش از انتظار باشد، همین مسئله باعث بروز حادثه از جمله سیل و سیلاب برای آن منطقه خواهد شد و خسارات متعدد زیادی روی دست دولت و مردم خواهد گذاشت.
به گزارش ایرنا، وجود 33 نوع ماده معدنی از 70 نوع ماده معدنی شناخته شده در ایران، با ذخیره احتمالی بیش از یک میلیارد تن، از ظرفیت های قابل توجه توان معدنی استان زنجان است.
استاندار زنجان خاطرنشان کرد: برای مدیریت واقعی بحران باید مسئولیت ها درست، دقیق، به صورت جزیی و در عمل تقسیم بندی شود، نه روی کاغذ تا معلوم شود که فلان مدیر در زمان وقوع حادثه دقیقا و به چه میزان مسئولیت دارد و آن مجموعه نیز پاسخگوی عملکرد خودش باشد.
این مسئول با انتقاد از موازی کاری در امور تاکید کرد: ما در بعضی از مانورهای برگزار شده اتوبوسی که برای محل اجرای مانور اعزام می شود را گم می کنیم و کلی زمان می برد تا اتوبوس پیدا شود، اینکه مانور است اگر حادثه واقعی باشد آن موقع چه اتفاقی خواهد افتاد؟
وی خاطرنشان کرد: یکی از شاخص های توسعه میزان آمادگی در رودررویی با حوادث طبیعی است، ما برای رسیدن به حد مطلوب آموزش در این بخش را باید کاربردی انجام دهیم و از طرح یکطرفه مسائل خودداری کنیم.
استاندار زنجان افزود: یعنی مدیران بخش های مختلف که تجربه مقابله با بحران را دارند تجارب خود را بیان، مشکلات و موانع را بازگو سپس اساتید و کارشناسان راهکار این مسائل را مطرح و تبیین کنند.
حقیقی ادامه داد: مدیران باید تعریف واحدی از بحران داشته باشند، به گونه ای نباشد که برنامه ریزان این حوزه یک کار و دست اندرکاران آن مدیریت نیز یافته خودشان را انجام دهند.
وی اضافه کرد: برای مقابله با بحران شهری باید مشکلات به ترتیب اولویت احصا و بر این اساس برنامه ریزی شود، از جمله این موارد اصلاح بافت شهری زنجان است.
به گزارش ایرنا، مدیران و دست اندرکاران مدیریت بحران استان زنجان در قالب دوره آموزشی یک روزه با عنوان 'مدیریت جامعه سوانح و بلایا' شرکت کرده و با مسائل روز این حوزه آشنا می شوند.
3216/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.