مدیرامور بین الملل و دانشجویان غیرایرانی دانشگاه خلیج فارس درحاشیه این آیین درگفت و گو با ایرنا افزود: در این رویداد که به صورت مشترک بین دانشگاه خلیج فارس و دانشگاه صنعتی وین برگزار می شود تیمی 30 نفره از استادان و دانشجویان دانشگاه صنعتی وین در رشته های مهندسی، عمران، معماری و شهرسازی با میزبانی دانشگاه خلیج فارس حضور دارند.
آرش خسروی افزود: مطالعه شهرسازی در بافت قدیم بوشهر و شهرهای جدید ساخته شده در ایران از جمله عالیشهر از جمله هدف های این رویداد بین المللی است.
وی بیان کرد: مطالعه مشترکی هم با همراهی استادان دانشگاه خلیج فارس انجام و پنلی تخصصی نیز به عنوان پارادایم های جدید در حمل و نقل برگزار شد که به صورت مشترک بین استادان دانشگاه خلیج فارس و استادان دانشگاه صنعتی وین بود.
خسروی ادامه داد: در این زمینه پروفسورها کنوفلاخر و امبرگر از دانشگاه صنعتی وین و پژوهشکده حمل و نقل این دانشگاه حضور داشتند و به بحث و تبادل نظر پرداختند.
وی اظهارداشت: هدف از برگزاری چنین برنامه هایی توسعه ظرفیت همکاری های بین المللی دانشگاه خلیج فارس برای دستیابی به همکاری های بلند مدت با دانشگاه های خارجی، انجام پروژه های تحقیقاتی مشترک، جابجایی استاد و دانشجو و فرصت‌های مطالعاتی و همچنین دستیابی به تفاهم نامه های همکاری و عملیاتی کردن آنهاست.
خسروی اظهارداشت: در قالب رویدادهای بین‌المللی زمینه رونق گردشگری دانشگاه محور با محوریت فرهنگ، تاریخ و صنعت ترویج داده می شود.
وی یادآورشد: هیات اتریشی در قالب سفر سه روزه از بافت قدیم بوشهر بویژه عمارت ها، موزه ها، تاسیات بندری و شهرجدید عالیشهر بازدید می کنند.
خسروی افزود: انتظار است تعاملات بین‌المللی دانشگاه رشد و بتوان در راستای توسعه شهر بوشهر و استان بوشهر و در نهایت کشور قدم های موثری برداشت.
وی یادآور شد: در بین کشورهای اتحادیه اروپا بیشترین ارتباط دانشگاه خلیج فارس با آلمان، ایتالیا و اتریش است.
خسروی افزود: ایران با دانشگاه کردوبا اسپانیا نیز ارتباط برقرار کرده و قرار است 6 نفر از استادان و دانشجویان دانشگاه خلیج فارس در قالب طرحی علمی به کشور اسپانیا اعزام شوند.
وی گفت: در منطقه نیز در بحث جذب دانشجو با کشورهای حوزه قفقاز و گرجستان ارتباطاتی ایجاد شده و کشورهای پاکستان و افغانستان و کشورهای عربی از جمله عراق و یمن هدف جذب دانشجو هستند.
خسروی اظهار داشت: در شرق آسیا هم کره جنوبی و مالزی بیشترین ارتباط علمی دانشگاه خلیج فارس دارند.
7212/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.