به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز پنجشنبه در کارگروه پژوهش و فناوری استان بوشهر افزود: از استخرهای پرورش آبزیان در همه فصول سال باید استفاده کرد که در این راستا زمینه تولید و پرورش آرتمیا و کشت جلبک‌های دریایی در استخرهای پرورشی استان بوشهر فراهم است.
آرتمیا (نام علمی: Artemia) جانداری است سخت‌پوست که در آب‌های شور زندگی می‌کند. دریاچه ارومیه ، یکی از غنی‌ترین منابع آرتمیا در جهان شمرده می‌شود.
آرتمیا در صنایع پرورش میگو و ماهی مورد استفاده قرار می‌گیرد.در دنیا سالانه بیش از ۲۰۰۰ تن سیست آرتمیا معامله می‌شود و به خصوص از خود آرتمیا یا سیست آن در تغذیه مراحل نوزادی ماهیان، سخت پوستان و نرم‌تنان و… سود می‌برند.
وی تاکید کرد: علاوه بر پرورش میگو و ماهی، ظرفیت‌هایی مانند پرورش و کشت گیاهان، جلبک، آرتمیا و دیگر تولیدات دریایی در استان بوشهر فراهم شده که باید از این ظرفیت ها بخوبی استفاده کرد.
گراوند با اشاره به تولید جهانی 100 میلیون تن جلبک دریایی در سال اظهارداشت: استان بوشهر ظرفیت بسیار مهمی در پرورش و تولید این ماده غذایی دارد که همکاری شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها در فراهم شدن شرایط تولید جلبک دریایی در سواحل این استان ضروری است.
وی ادامه داد: دانشگاه‌های استان بوشهر باید با کار مطالعاتی و تولید یافته‌های جلبک دریایی زمینه و بستر لازم را برای حضور سرمایه‌گذاران برای پرورش و کشت این ماده غذایی فراهم کنند.
گراوند در بخش دیگری از صحبت های خود اظهارداشت: در سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به استان بوشهر ظرفیت‌های تولیدی و فناوری این استان مورد توجه قرار گرفت که برای عملیاتی شدن آنها باید پیگیری‌های لازم انجام شود.
گراوند افزود: در اجرای طرح سلول‌های بنیادی با همکاری شرکت‌های دانش بنیان نیز دانشگاه‌ها باید 70 درصد سهم سرمایه‌گذاری را تامین کنند.
7212/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.