به گزارش ایرنا، مهرداد ستوده روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: براساس برنامه ریزی ها و پیش بینی های انجام شده استان بوشهر امسال آمادگی 15 میلیون شب اقامت را دارد این درحالی است که این ظرفیت در سال گذشته هفت میلیون و 500 هزار نفر شب اقامت بود.
وی بیان کرد: ساحل این استان یکی از بکرترین و زیباترین سواحل کشور به شمار می رود که زمینه جذب گردشگران زیادی را در طول سال فراهم کرده است.
ستوده اضافه کرد: در همین راستا با انجام کارهای زیربنایی زیرساخت‌های جذب و پذیرش گردشگران در استان توسعه یافته و براساس برنامه ریزی ها تلاش شده نوروز متفاوتی برای مسافران نوروزی رقم بخورد.
ستوده گفت: امسال با هدف جذب مسافر تعداد اقامتگاه های بومگردی استان بوشهر در روستاهای هدف گردشگری پروژه بوشهر توریسم 2022 از یک به 250 اقامتگاه افزایش یافته و برای نخستین بار تعدادی سیاه ‌چادر در محیط عشایری برپا شده است.
وی یادآور شد: فراهم‌سازی و ساماندهی صدها شناور تفریحی، ایجاد خیابان گردشگری در شهرهای استان بوشهر از دیگر اقدام های انجام شده برای جذب گردشگران است.
ستوده افزود: براساس بررسی های بعمل آمده همزمان با آغاز تعطیلات نوروزی میزان ورود گردشگران به استان بوشهر از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.
وی یادآور شد: براساس تصمیم شورای ترافیک استان قسمتی از خیابان ساحلی شهر بوشهر حدفاصل میدان المپیک تا میدان رئیسعلی دلواری برای ایجاد خیابان گردشگری و برپایی غرفه‌های فروش و عرضه کالا بسته شده که پس از تعطیلات دوباره باز می شود.
معاون امور عمرانی استانداری بوشهر ادامه داد: برای کنترل ترافیک این مسیر نیز تمهیداتی اندیشیده شده تا همشهریان و مسافران کمتر دچار مشکل شوند.
وی برضرورت توجه مسافران نوروزی به حفظ محیط زیست و رعایت نظم و انضباط تاکید کرد.
6047/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.