به گزارش ایرنا، عبدالمجید مصلح روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: مراحل احداث دانشکده کسب کار و برج فناوری دانشگاه خلیج فارس از سال آینده با اعتباری بالغ بر 280 میلیارد ریال آغاز می شود.
وی بیان کرد: دانشکده کسب و کار در محل پردیس اصلی دانشگاه با متراژ 10 هزار متر مربع در 2 فضای آموزشی جدا ولی در ارتباط با یکدیگر و در 2 فاز چهار و 6 هزار مترمربع احداث می شود.
مصلح ادامه داد: این طرح شامل شامل فضای آموزشی و کمک آموزشی، اداری، مرکز خدمات کامپیوتری، مجموعه کتابخانه و مراکز رفاهی است.
وی گفت: این مرکز پس از تکمیل با چهار رشته مدیریت صنعتی، مدیریت بازرگانی، اقتصاد و حسابداری آغاز به کار می کند.
مصلح ادامه داد: در ارتباط با ایجاد برج علم و فناوری برنامه فیزیکی مطالعه شده بر مبنای تامین فضای پژوهشی محققان و دانشجویان رشته های فنی و مهندسی، علوم پایه، کشاورزی و منابع طبیعی، معماری و شهرسازی و نفت، گاز و پتروشیمی است.
وی افزود: این برج در فضایی به مساحت هفت هزار متر مریع و در 10 طبقه برای جمعیت دانشجویی، پژوهشگران و کارکنان مربوط به برج علم و فناوری با جمعیتی حدود 700 تا یکهزار نفر به صورت تمام و پاره وقت احداث می شود.
مصلح هدف از احداث برج علم و فناوری را تجاری سازی و نوآوری نتایج تحقیقات و تحقق ارتباط صنعت و دانشگاه، کمک به ایجاد و حمایت از موسسه ها و شرکت های تحقیقاتی و مهندسی نوپا، کمک به جذب سرمایه گذاری خارجی و سرعت بخشی درانتقال فناوری، افزایش قدرت رقابت و رشد صنایع متکی بر دانش و ایجاد محیطی برای شناسایی و ارائه توانمندی های تکنولوژیکی کشور (فن بازار) عنوان کرد.
7212/6047/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.