به گزارش ایرنا، پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه به نقل از دکتر علیرضا رئیسی در نشست اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با وزیر بهداشت، اظهار داشت: صنایع حق ندارند با اقدام ها و آلودگی های خود به سلامت مردم آسیب وارد کنند و یا در حوزه هایی مانند کوتاهی قد فرزندان استان، اثرگذار باشند.
وی ادامه داد: براساس قانون صنایع باید پیوست سلامت داشته باشند وهیچ صدقه ای را از صنعت نفت نمی پذیریم و می خواهیم میزانی از سلامتی که قبل از حضور صنایع در استان وجود داشته است، تضمین شود.

** مرکز تحقیقات زیست محیطی بوشهر در دست راه اندازی است
وی یادآور شد: هم اکنون نیز مرکز تحقیقات زیست محیطی بوشهر در است راه اندازی است و توصیه می کنم که همهعلم و تحقیقات را روی این زمینه که جنبی ملی دارد، متمرکز کنیم.
وی اضافه کرد: وظیفه مراکز تحقیقاتی و پژوهشی، پاسخ به مشکلات و گره های نظام سلامت است، سوال هایی در حوزه سلامت بوشهر وجود دارد که شاید پاسخ به آن دشوار باشد، از جمله اینکه آیا وجود صنعت نفت و گاز در این استان، باعث افزایش ابتلای مردم به سرطان و بیماری های تنفسی شده است؟
معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: نیاز است مطالعه کوهورت (نوعی مطالعه طولی است که در پزشکی کاربرد دارد) در بوشهر آغاز شود تا بتوان سلامت مردم و آثار زیست محیطی صنایع نفت و گاز را بر سلامت آنها در دهه های آینده رصد کرد.

*** سند توسعه بوشهر بر حوزه سلامت اجرا می شود
وی گفت: بهداشت بر درمان مقدم است و سند توسعه بوشهر در حوزه سلامت تا سال 1404 اجرا می شود.
رئیسی اظهارداشت: بوشهر از جمله معدود استان های کشور است که در آن توسعه متوازن در نظر گرفته شده و تفاوت فاحشی بین مناطق شمال و جنوب استان با مرکز استان، وجود نخواهد داشت.
معاون بهداشت وزارت بهداشت یادآور شد: تا سال 1404، بر اساس سند توسعه سلامت بوشهر، شاخص اعزام بیماران این استان به فارس مطرح نخواهد بود و شاخص این خواهد شد که چه تعداد از بیماران از شهرستان های استان به مرکز مراجعه می کنند.
رئیسی بیان کرد: میزان اعزام بیماران به استان های دیگر و البته اعزام بیماران به مرکز استان نیز کاهش پیدا می کند.
6043/3219
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.