به گزارش ایرنا، فرهاد قلی نژاد روز چهارشنبه در جلسه بررسی و مسایل محیط زیست منطقه نفتی بهرگان در بخشداری امام حسن دیلم افزود: در این ارتباط استانداردکردن و مدیریت پسماندهای صنعتی، بهینه کردن و بازسازی تصفیه خانه فاضلاب، دفع و امحای بهداشتی، بازیافت و احصا و ارسال آن به مرکز با همکاری و تعامل باید مدنظر قرار گیرد.
وی اظهارداشت: برگزاری کارگاه های آموزشی شهروندی و مشارکتی در زمینه حفاظت از محیط زیست به مردم از جمله کودکان و دانش آموزان از دیگر محورهایی است که به عنوان استانداردسازی در صنعت سبز امتیاز دارد و باید در معرفی بهرگان دراین زمینه مورد توجه قرار گیرد.
قلی نژاد گفت: برای ما افتخار خواهد بود که در استان بوشهر منطقه نفتی بهرگان به عنوان صنعت سبز به صنایع سبز کشور اضافه کنیم.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه طبق تبصره یک ماده 38 قانون ارزش افزوده وحق آلایندگی ها در اختیار شهرداری ها قرار می گیرد باید یک بخشی از آن صرف اقدامات زیست محیطی شود که پرداخت نمی شود و اگر هم پرداخت شود در جاهای دیگری می شود و درحال بازنگری است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با تقدیر از زحمات و تلاشی که وزارت نفت در زمینه تامین مسایل مالی و اقتصادی کشور برعهده دارد، گفت: باید در زمینه کاهش آلودگی ها و تحقق مفهوم توسعه اقتصادی درکنار حفظ محیط زیست اهمیت ویژه و گام های خوبی در بخش امام حسن برداریم.
وی بیان کرد: محیط زیست زمینه توسعه اقتصادی، تولید وهمه فعالیت های اجتماعی است و یک انسان سالم می تواند محور توسعه قرار گیرد.
قلی نژاد افزود: واقفیم که در وزارت نفت دیدگاه های خوب و مثبتی در توجه به حفاظت از محیط زیست وجود دارد.
رئیس منطقه نفتی فلات قاره بهرگان گفت: رویکرد تعاملی در همه زمینه ها راهگشای بسیاری از مسایل و مشکلات است که بدور از تقابل با هم باید گام به گام در حل آنها اقدام و پیش رفت.
علیرضا قانعی افزود: وقتی مباحث آلایندگی صنایع مطرح می شود منکر آن نیستیم اما مبناهایی در این زمینه داریم که باید نسبت به آن اظهارنظر کنیم و به یک جمع بندی خوبی دست یابیم.
وی اظهارداشت: وزارت نفت در بحث زیست محیطی و مراقبت از شرایط پیرامون خود مکلف بود که اقدام کند و هزینه های گزافی بابت آن پرداخته است.
بخشدار امام حسن گفت: باید با همفکری و همدلی به مسایل زیست محیطی در حوزه استحفاظی این بخش بویژه نفت وگاز به یک نقطه خوبی نایل شویم.
کریم خلیفه لیراوی افزود: از ابتدای استقرار مناطق نفتی در دیلم و امام حسن یکی از مباحث مدنظر در این حوزه ، توجه به محیط زیست و مدیریت پسماندها بوده است.
وی گفت: در بازدیده های صورت گرفته محیط زیست شهرستان، بحث پساب صنعتی است که وارد دریا می شود و آثار زیست محیطی درخشکی و دریا برجای می گذارد.
بخشدار امام حسن افزود: یکی از موارد بسیار مهم و حایز اهمیت استفاده بومیان منطقه به عنوان صیاد در حوزه آبزیان است که درچندسال اخیر با بررسی های کارشناسی شده، شاهد کاهش آبزیان و فرار آنها به عمق آب هستیم و این موضوع باعث شده با مسایل و مشکلات عدیده ای مواجه و معیشت قابل توجهی از مردم به خطر افتاده است.
وی گفت: باتوجه اینکه اقتصاد ممکلت برپایه نفت استوار است وظیفه داریم در این عرصه نسبت به رعایت مسایل زیست محیطی با راهکارهای تخصصی و فنی از خشکی و دریا حفاظت کنیم.
منطقه نفتی بهرگان در جوار بندر امام حسن از توابع شهرستان دیلم در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.