به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز چهارشنبه در شورای حفاظت از منابع آب استان بوشهر افزود: هر چند خشکسالی و کاهش بارندگی بر منابع آب استان و کشور تاثیر عمیق گذاشته ولی با فرهنگ‌ سازی در مدیریت مصرف می‌ توان بر مشکلات غلبه کرد.
وی اضافه کرد: با ارائه الگوی مصرف آب در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت و آشامیدنی و ترویج آن می توان تابستان سخت پیش رو را پشت سر گذاشت.
گراوند ادامه داد: طرح تامین آب آشامیدنی، صنعت، کشاورزی، فضای سبز و خدمات عمومی استان بوشهر بر اساس برنامه و پویش سازگاری با کم‌آبی تهیه شود.
استاندار بوشهر بیان کرد: مسئولان، کشاورزان، دست‌اندرکاران، رسانه ها، روحانیان و شبکه‌های اجتماعی باید با مشارکت، همکاری و تعامل در فرهنگ سازی مدیریت مصرف، به این مهم کمک کنند.
گراوند با تاکید بر فرهنگ سازی مدیریت مصرف آب در مدارس و مراکز آموزشی گفت: در این ارتباط ، پویش سازگاری با کم‌ آبی تعریف و تدوین شده است.
استاندار بوشهر افزود: با توجه به کاهش قابل توجه میزان ذخیره سد رئیسعلی دلواری، اجرای طرح گلخانه‌ای در مناطق مختلف استان بوشهر به جای کشت در فضای باز باید ترویج و اجرایی شود تا ضمن افزایش محصول با کیفیت مصرف آب کاهش یابد.
6047/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.