به گزارش ایرنا، فرهاد قلی نژاد روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در پی پایش منطقه توسط محیط بانان این منطقه و مشاهده چهار نفر متخلف شکار غیرمجاز پستانداران پس از هماهنگی لازم با یگان حفاظت استان شکارچیان مورد رصد محیط بانان قرار گرفتند.
وی بیان کرد: در ساعت های اولیه بامداد محیط بانان موفق شدند بدون هیچگونه درگیری و قبل از اقدام به شکار حیات وحش متخلفان را دستگیر کنند.
قلی نژاد یادآور شد: از متخلفان یک قبضه اسلحه گلوله زنی کالیبر 270، مقادیری فشنگ، فاصله یاب (رنج فایندر) دوربین چشمی و سایر ادوات کشف و ضبط شد.
وی ادامه داد: بعد از تنظیم گزارش مربوطه، متخلفان برای رسیدگی به مراجع قضایی معرفی شدند.
قلی نژاد افزود: طبیعت نیاز به حمایت عمومی مردم دارد و بر اساس اصل 50 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران حفظ محیط زیست وظیفه ای است همگانی که برعهده عموم مردم گذاشته شده است.
وی گفت: در این زمینه با توجه به شروع فصل زاد و ولد حیات وحش در مناطق تحت مدیریت این اداره کل در این ایام سال از عموم مردم تقاضا می شود از ورود بدون هماهنگی به مناطق ممنوعه خودداری کنند.
قلی نژاد یادآور شد: دوستداران طبیعت می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف گزارش های خود را به نزدیکترین اداره یا پاسگاه محیط بانی اطلاع داده و یا به شماره تلفن 1540 اطلاع دهند.
6043/7212
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.