سید رضا موسوی مشکینی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: محیط بانان شهرستان ماهنشان حوالی ساعت 2 بامداد امروز پنجشنبه /23 آذر جاری/ در پناهگاه حیات وحش انگوران موفق به دستگیری چهار شکارچی متخلف غیربومی شدند.
وی اظهار کرد: از این شکارچیان خاطی، یک قبضه سلاح شکاری برنو و 2 قبضه سلاح شکاری ته پر، به همراه 121 تیر فشنگ ساچمه، 14 تیر گلوله برنو، سه دستگاه پروژکتور، یک دستگاه فانوس برقی، سه دستگاه گوشی تلفن همراه، سه قبضه چاقو، یک دستگاه دوربین شکاری، کشف و ضبط شد.
موسوی مشکینی افزود: ساعت 23:30 چهارشنبه شب نیز در 'اراضی روستای کلوئیم' واقع در منطقه حفاظت شده سرخ آباد شهرستان طارم نیز 2 شکارچی متخلف بومی از سوی محیط بانان این منطقه به دام افتادند.
وی تصریح کرد: از این 2 شکارچی غیرمجاز نیز یک قبضه سلاح ته پر تکلول ساچمه زنی به همراه 11 تیر فشنگ ساچمه، یک تیر فشنگ چارپاره، یک عدد کوله پشتی و یک دستگاه پروژکتور، به دست آمد.
موسوی مشکینی افزود: این 6 شکارچی خاطی و غیرمجاز پس از تشکیل پرونده به منظور اعمال قانون به مراجع قضایی استان معرفی شدند.
وی از عموم مردم به ویژه روستائیان مناطق نزدیک به زیستگاه های حیات وحش استان خواست در صورت مشاهده شکارچیان متخلف، بلافاصله موضوع را به صورت حضوری به نزدیکترین واحد محیط زیست و یا از طریق شماره تلفن های 33554001 و 09392888657 اطلاع دهند تا در این زمینه اقدام لازم انجام شود.
به گزارش ایرنا، 'پناهگاه حیات وحش انگوران' که در جنوب شرق منطقه حفاظت شده انگوران واقع شده از سال 1349 به حفاظت درآمده و از سال 1354 نیز به پناهگاه حیات وحش تبدیل شده و دارای مساحت 29 هزار و 833 هکتاری است.
منطقه حفاظت شده 'سرخ آباد' نیز در شهرستان های زنجان و طارم و با مساحت 122هزار و 618هکتار از سال 75 تحت حفاظت قرار گرفته است و دشت سهرین این منطقه یک زیستگاه با ارزش آهو محسوب می شود.
6084/8068
خبرنگار: پرویز غفاری **انتشاردهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.