به گزارش ایرنا، حجت‌ الاسلام روح‌الله حریزاوی روز چهارشنبه در نشست فصلی شورای هیات‌های مذهبی کشور در بوشهر افزود: هیات‌های مذهبی باید پیوست اجتماعی داشته باشند تا در زمینه‌های مختلف همچون کمک به فقرا و نیازمندان و رفع آسیب‌های اجتماعی فعالیت کنند.
وی بیان کرد: مقابله با آسیب‌های اجتماعی از جمله برنامه‌های مهم هیات‌های مذهبی است و باید نسبت به این مهم اهتمام ویژه ای ایجاد شود.
حریزاوی اظهار داشت: هیات‌های مذهبی نباید به مسائل اقتصادی و معیشتی مردم و کلان کشور بی‌تفاوت بوده بلکه باید در عرصه هایی همانند اقتصاد مقاومتی نقش آفرین باشند.
وی گفت: در اسلام ناب تلاش ها برای ترویج اندیشه است و حرف دین مبین تحویل انسان‌های قیام‌گر است که حرکت در این زمینه نیاز به همراهی هیات های مذهبی دارد.
حریزاوی ادامه داد: پدیده هیات مذهبی مردم‌سالارانه است که در اجرای اقدام های نظری باید روی الگوی پیشرفت انقلاب اسلامی در هیات‌های مذهبی گفت‌وگو شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: رهبری در بیانیه گام دوم تاکید دارند که دوگانه اسلام و غرب در حال تبدیل شدن به یک‌گانه اسلام است.
حریزاوی اظهار داشت: بیانیه رهبر معظم انقلاب اسلامی نیازی به بیانیه جدید ندارد و باید این مهم را تبیین کرد.
وی با تاکید بر ایجاد زاویه دیدهای مختلف برای تبیین بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کرد: در این عرصه حمایت‌ها باید واقعی و در عمل انجام شود.
حریزاوی گفت: باید روی ابعاد پیاده‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی کار شود و از ظرفیت هیات‌های مذهبی برای این مهم بخوبی استفاده شود.
وی گفت:همچنین هیات‌های مذهبی باید به تحقق اهداف انقلاب اسلامی کمک کنند و ورود جدی در این حوزه داشته باشند.
حریزاوی تاکید کرد: هیات ها در عرصه فضای مجازی نیز وظایف سنگینی بر عهده دارند و نباید از این مهم غافل شوند.
مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: ظرفیت‌های هیات‌های مذهبی در عرصه فرهنگی و اجتماعی باید بخوبی استفاده شود.
حجت‌الاسلام مجید باباخانی افزود: هیات‌های مذهبی منشا اثر بسیار زیادی هستند و به همین خاطر است که دشمنان روی آن سرمایه‌گذاری می‌کند تا هیات‌ها را تضعیف کنند.
وی در ارتباط با اهیمت بیانیه گام دوم انقلاب بیان کرد: در نشست‌های تخصصی مذهبی کشور موضوع بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به عنوان یک مطالبه دنبال و نقش هیات‌های مذهبی در این زمینه مورد بررسی قرار می‌گیرد.
6043/7212
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.