به گزارش ایرنا، حسن قلندری روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: دانش آموزان در برنامه سفیران سلامت آموزش های لازم در زمینه خودمراقبتی و آموزش نکات بهداشتی به سایر همسالان و اعضای خانواده را فرا می گیرند.
وی بیان کرد: در زمان حاضر 100 درصد دانش آموزان دختر دوره متوسطه اول و دوم زیر پوشش طرح آهن یاری و 100درصد دانش آموزان متوسطه اول و دوم دخترانه و پسرانه زیر پوشش مکمل یاری با ویتامین D قرار دارند.
قلندری افزود: همچنین امسال برای پیشگیری از پوسیدگی دندان 102هزار دانش آموز دوره ابتدایی در 2 مرحله زیر پوشش طرح وارنیش فلورایدتراپی در مدارس ابتدایی استان قرار گرفتند.
وی یادآور شد: همچنین در هفتمین دوره طرح ملی دانش آموز آماده در روزهای سخت (دادرس) 160 تیم در پایه هشتم مدارس استان با همکاری هلال احمر در استان بوشهر به مرحله اجرا درآمد.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: بیش از 170 هزار دانش آموز در استان با اولویت مدارس ابتدایی و متوسطه اول زیر پوشش طرح پیشگیری از پدیکلوز قرار دارند و پس از انجام معاینه، درصورت بروز بیماری، برای درمان به مراکز خدمات جامع سلامت ارجاع شدند.
قلندری افزود: طرح آگاه سازی پیشگیری از معلولیت ها و غربالگری اختلالات ژنتیک در مدارس متوسطه دوم دخترانه و پسرانه برای دانش آموزان پایه دهم و یازدهم با هدف دریافت آموزش های لازم در زمینه بیماری های ژنتیکی اجرا شد.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: امسال همه دانش آموزان متوسطه استان در مورد بیماری ایدز، راه های انتقال، پیشگیری و محافظت در برابر این بیماری، آموزش های لازم را دریافت کردند.
وی اضافه کرد: برنامه و طرح هایی نظیر مبارزه با سوء مصرف دارو ( آموزش طرز صحیح استفاده از دارو)، ایجاد ایستگاه های بازیافت زباله در مدارس، پاک سازی ساحل، ایمنی در مدارس حاشیه راه، پایش ید ادرار دانش آموزان، صرفه جویی در مصرف آب، قلب سالم دانش آموز از جمله فعالیت های در دست اقدام اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر در سال تحصیلی جاری است.
وی افزود: استان بوشهر موفق به کسب رتبه برتر در برخی از برنامه های حوزه سلامت و بهداشت دانش آموزی شده و مورد تقدیر وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است.
قلندری ادامه داد: استان بوشهر همواره در فعالیت های سلامت و تندرستی از استان های برتر کشور است و فعالیت های شایانی در این زمینه انجام داده است.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.