کامیار قهرمانی روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن هفته پژوهش بر لزوم جریان سازی پژوهش و انجام آموزش های پژوهش محور تاکید کرد و گفت: از دانش آموزان انتظار انجام پژوهش های کلان کاربردی نداریم.
وی با اشاره به شکل گیری ستاد استانی هفته پژوهش به ریاست استاندار از انتشار فراخوان اولویت های پژوهشی استان در سال جاری خبر داد و اعلام کرد: زنگ پژوهش و فناوری همزمان با سراسر کشور روز شنبه 24 آذر در مدارس استان نواخته می شود.
قهرمانی با بیان اینکه با ایجاد 23 پژوهش سرای دانش اموزی در استان در 5 سال گذشته تعداد این مراکز پژوهشی به 42 مرکز رسیده است ، گفت: این پژوهش سراها در تمامی شهرستان ها و مناطق آموزشی استان پراکنده اند و سعی شده در دسترس تمامی دانش آموزان علاقمند باشد.
وی با اشاره به ایجاد پژوهش سرای دانش آموزی روستایی در ترکمان چای
اعلام کرد: در سال جاری به منزله ارتقای دانش پژوهشی همکاران 102 هزار و 937 نفر ساعت دوره آموزشی پژوهشی برای 7410 نفر از نیروهای استان برگزار شد.
وی با اشاره به موفقیت های دانش آموزان استان در جشنواره های علمی کشوری همچون جشنواره خوارزمی، گفت: دانش آموزان پژوهشگر در قالب طرح سفیران دانش آموزی کاوش و پژوهش به مدارس و مناطق دیگر اعزام می شوند تا ضمن اینکه دانش و تجربه خود را در اختیار دیگر دانش آموزان قرار می دهند موجب افزایش فعالیت های پژوهشی شوند.
وی با یادآوری اینکه در سال جاری میزبان جشنواره «جابر بن حیان» بودیم، گفت: در سال جاری برای 15 طرح پژوهشی فراخوان منتشر شده و 9 طرح در دست اجراست.
قهرمانی با اشاره به چاپ 400 مقاله پژوهشی و تالیف 300 کتاب توسط همکاران آموزش و پرورش استان در سال جاری یادآوری کرد: 452 نیروی استان در مقطع دکترا فارغ التحصیل شده اند یا در حال تحصیل هستند.
وی با اشاره به تحصیل 742 هزار نوآموز و دانش آموز در 9 هزار و 59 آموزشگاه و مدرسه دولتی و غیردولتی استان گفت: 42 هزار همکار رسمی معلم و پشتیبانی داریم و با وجود کمبود نیروی آموزشی در سال جاری تحصیلی هیچ کلاس درسی بدون معلم نبوده است.
وی با اشاره به خروج 3400 نیروی آموزشی استان از سیستم آموزشی، گفت: به واسطه استقرار پایه دوازدهم تحصیلی از سال تحصیلی جاری با خلاء 5400 نیرو مواجه شدیم.
معاون اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با اشاره به اضافه شدن 1100 نیرو از طریق دانشگاه فرهنگیان گفت: همچنان با کمبود 4300 نیرو مواجه هستیم.
3071/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.