سباوش ارجمندزاده روز دوشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: طرح جانمایی بندر گناوه و ریگ مصوب شده و باید مطالعات اجرایی آن انجام شود که به مصوبه نیاز دارد.
وی اظهارداشت: در تلاشیم پس از اخذ مصوبه از سازمان مرکزی فاز یک مطالعات اجرایی بندر گناوه در سال آینده انجام شود.
وی بیان کرد: بندرگناوه بواسطه قابلیتی که دارد به عنوان یکی از بندر تجاری استان بوشهر و جنوب کشور در چندسال گذشته خود را نشان داده و باید توسعه بیشتری پیدا کند.
ازجمندزاده گفت: باتوجه به اینکه طبق بررسی های صورت گرفته امکان توسعه بندری در محل فعلی از نظر عمق و کانال ورودی وجود ندارد، مطالعه اولیه جانمایی برای بندر جدید انجام شده است.
وی ادامه داد: مطالعه طرح جدید در محدوده استحصالی سمت غرب خود محدوده بندر است که در آن اسکله های جدید کانتینری و دیگر زیرساخت ها فراهم می شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر یادآورشد: برای طرح توسعه بندرریگ نیز تلاش می شود محدوده بندر جدید آن جانمایی شده دیوارکشی صورت گیرد.
ارجمندزاده اظهارداشت: موقعیت کنونی بندر در درون خور فعلی گناوه محدود کننده و توسعه بیشتر آن بدلیل عرض کم امکان پذیر نیست.
مدیرکل بنادر ودریانوردی استان بوشهر افزود: اگر بخواهیم برای توسعه بندر گناوه گامی برداشته شود باید به فکر تغییر دادن شناورهای تجاری باشیم.
وی گفت: به جای اینکه بر تعداد شناورها در بندرگناوه افزوده شود باید در فکر ارتقای تجارت دریایی از نوع وسیله حمل بود.
ارجمندزاده افزود: در چندسال گذشته اقدام هایی در زمینه حمل و نقل کانتینری در این بندر انجام و نشان داد قابلیت جابه جایی و حمل و نقل کالا را ازاین طریق دارد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: برای بندرگناوه یک شناور آتش خوار مدرن بصورت دائم مستقر شده و در زمینه گردشگری دریایی نیز مصوبه یک اسکله شناور اخذ که مراحل مناقصه درحال انجام است و سال آینده احداث می شود.
وی بیان کرد: در کل بنادر استان بوشهر کمیته گردشگری دریایی شکل گرفته که برخی ارگان های مرتبط عضو آن هستند و براساس وظایف محوله فعالیت دارند.
ارجمندزاده افزود: این سازمان در کمیته گردشگری دریایی، زیرساخت های ایجاد شده را فعال تر و محدوده شناگاه ها ،جت اسکی و قایق های تفریحی را مشخص و شهرداری آن را اجرایی می کند.
بنادر تجاری گناوه و ریگ در شمال استان بوشهر قرار دارند و شغل عمده مردم آن به دریا وابسته است.
6043/6164
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.