به گزارش ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در این آیین گفت: جشنواره دانش آموزی نجوم- طبیعت کاوشگران آسمان توسط پژوهش سرا و رصدخانه مهر استان بوشهر، انجمن ستاره شناسی معلمان ایران و اتحادیه نجوم استان از سال 1392 طراحی و هر سال اجرا می شود.
ناصر کرمی افزود: تلاش می شود در جشنواره دانش آموزی نجوم دانش آموزان در شرایطی علمی از آسمان و طبیعت همکاری، کارگروهی، احترام به دیگران و مسئولیت پذیری را فرا بگیرند.
وی یادآور شد: در این دوره از جشنواره دانش آموزی نجوم - طبیعت کاوشگران آسمان یکهزار و 200 دانش آموز دختر و ‌پسر از دوره دوم ابتدایی تا متوسطه دوم از 18 انجمن ستاره شناسی سراسر استان های بوشهر و فارس حضور دارند.
کرمی گفت: در این جشنواره مدیریت همه بخش ها به عهده دانش آموزانی است که خود در سال های پیش، از برگزیدگان این جشنواره بودند و پس از گذراندن دوره های تکمیلی امروز مسئولیت اجرای آن را عهده دار شده اند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: این جشنواره در قالب کمپینگ و در 2 بخش رقابتی و آموزشی برگزار می شود که در بخش رقابتی گروه های شرکت کننده ضمن دریافت و تکمیل پروژه های خود ازآبان ماه، در روز جشنواره در سه بخش آزمون تئوری، شفاهی و عملی مورد ارزیابی قرار می گیرند و در بخش آموزشی، گروه ها پس از استقرار در کمپ، بخش های مختلف آموزشی را سپری می کنند.
کرمی برگزاری کنفرانس های علمی توسط مایک سیمونز ( رئیس انجمن ستاره شناسان بدون مرز) و بهرام مبشر ( نماینده سازمان فضایی اروپا در ناسا) به صورت ویدئو کنفرانس اجرا می شود.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.