طاهر علمی در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه اولین هفته اسفند ماه هفته کانون های فرهنگی و تربیتی نام گذاری شده است، گفت: همایش ملی حفظ جزء سی ام قرآن کریم در پنجم اسفند برگزار می شود.
وی با اشاره به اهمیت برنامه های تربیتی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بیان کرد: از زمان تشکیل امور تربیتی، به منظور تقویت سرمایه ها و ذخایر انقلاب در شان جمهوری اسلامی از متون دینی استفاده می شود.
وی با بیان اینکه یکی از مهمترین فعالیت های امور تربیتی، اجرای برنامه های قرآن، عترت و نماز است، گفت: امسال برنامه ملی حفظ جزء سی ام در مدارس کشور اجرایی می شود که بر اساس ابلاغ وزارت آموزش و پرورش سهم استان آذربایجان شرقی۷۰ هزار نفر بود که با تلاش مسئولان این تعداد به ۲۱۳ هزار نفر افزایش یافت.
علمی با بیان این که این تعداد، یک سوم جمعیت دانش‌آموزی استان را تشکیل می دهد، گفت: همایش بزرگ چهار هزار نفری دانش آموزی در مصلای بزرگ امام (ره) برگزار می شود.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان افزود: از نواحی پنجگانه تبریز 800 نفر دانش آموز دختر از هر ناحیه با لباس متحدالشکل در این همایش شرکت می کنند و در حاشیه این همایش نمایشگاه های مختلفی نیز برپا می شود.
علمی ادامه داد: 'دانش آموزان پایه های پنجم و ششم ابتدایی در این همایش شرکت خواهند کرد.
وی از حضور مدیرکل قرآن و عترت و نماز کشور در این همایش خبر داد و اضافه کرد: چهار سوره قدر، تین، زلزال و ماعون در این همایش به صورت گروهی خوانده می شود.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گفت: در مناطق استان نیز همایش‌های مختلفی از جمله همایش ۳۰۰۰ نفری دانش آموزان مراغه و یا ۱۵۰۰ نفری دانش آموزان میانه و ۱۲۰ محفل انس با قرآن برگزار شده است.
وی همچنین از برگزاری آیین تجلیل از کانون های فرهنگی و تربیتی آموزش و پرورش استان در ششم اسفند ماه خبر داد.
علمی گفت: کانون ها، مکمل مدارس و مکانی برای تقویت شخصیت و خودباوری و تربیت اجتماعی دانش آموزان هستند.
وی، تحکیم وحدت در جامعه، هدایت فرهنگی و اثر بخشی فعالیت های رسمی را از جمله اهداف کانون های فرهنگی تربیتی عنوان کرد و افزود: با توجه به اهداف کانون ها، دانش آموزان با ارزش های ماندگار فرهنگی آشنا می شوند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ادامه داد: کانون ها با هدف این که در کنار برنامه درسی، مهارت زایی و اشتغال نیز ایجاد شود به وجود آمده است.
علمی اضافه کرد: کانون محل تحول و محلی برای کارآموزی است، بنابراین کارگاه های مهارت آموزی از جمله کارگاه های علمی، ادبی، هنری، ورزشی، اجتماعی، قرآنی و خبری در این کانون ها برگزار می شود.
وی با اشاره به برنامه های آموزش و پرورش استان در هفته کانون های فرهنگی و تربیتی گفت: در طول این هفته برنامه‌ متمرکز تجلیل از عملکرد کانون ها در ۶اسفند ماه در کانون ناحیه ۴تبریز برگزار می‌شود.
9917/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.