سید حسین میرافضلی روز سه شنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: واحد الفین پتروشیمی جم در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس 10 کوره الفین دارد که طی 2ماه گذشته ظرفیت کوره 106 با دانش روز مورد نوسازی قرار گرفت.
وی بیان کرد: این بازسازی در سه بخش مکانیکی قسمت مشعل ها، کوئل های تشعشعی و کانوکشن ها انجام شده است.
میرافضلی ادامه داد: هم اکنون ظرفیت هر کوره گازی 40 تن در ساعت است که با اجرا این طرح به 46 تن در ساعت در حالت دریافت خوراک گازی و 57 تن در ساعت برای کوره های مایع افزایش پیدا کرد.
وی یادآورشد: با نوسازی این کوره دانش جدید طراحی، ساخت و کارکرد این کوره ها به داخل منتقل شده و مهندسان ایرانی می توانند در تمام پتروشیمی های برخودار از واحد الفین کشور این مهم را با علم روز انجام دهند.
میرافضلی اظهار داشت: این نوسازی توسط 150 مهندس ایرانی صنعت پتروشیمی با هزینه ای بالغ بر یک میلیون یورو اجرا شده و پیش بینی می شود با نوسازی کوره 106 بین هشت تا 10 میلیون یورو به آورده ارزی شرکت پتروشیمی جم در سال اضافه شود.
الفین از ترکیبات هیدرو کربنی است که از آن چهار محصول اتیلن، بودتادین. پروپیلن و بوتیلن بدست می آید که از خورک های اصلی پتروشیمی است.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: تا پایان دی ماه سال جاری نیز با انجام موفق و بدون حادثه همزمان 236 پروژه به عنوان بزرگ‌ترین پروژه های تعمیرات صنعت پتروشیمی ، زمینه افزایش ظرفیت ، رفع گلوگاه ها و تولید سه محصول استراتژیک در این شرکت فراهم شد.
میرافضلی افزود: در قالب این پروژه تمامی واحدهای فرآیندی این مجتمع پتروشیمی مورد تعمیرات اساسی و نوسازی قرار گرفت.
وی یادآورشد:با اجرای این پروژه ظرفیت دریافت خوراک +C3 به حدود 2 برابر افزایش یافت و در نهایت زمینه افزایش تولید محصول بوتادین و پروپیلن پتروشیمی جم را فراهم کرده است.
مجتمع پتروشیمی جم پس از گذشت حدود یک دهه از راه اندازی و با داشتن واحدهای تولیدی الفین، پلی اتیلن سنگین و سبک خطی، بوتادین و بوتن1، همچنان یــکی از بــزرگتــریــن تولیدکنندگان الفین در جهان و محصولات پلیمری در ایران به شمار می رود.
جم دریک نگاه
* 300000 تن صادرات سالانه به 20 کشور جهان
* حضور در بازارهای مصرف پنج قاره جهان
* تولید 76 گرید مختلف
* بزرگترین صادرکننده HD در ایران
* بزرگترین تولید کننده بوتادین در خاور میانه
7212/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.