به گزارش ایرنا، سید ضیاء هاشمی چهارشنبه شب در نشست شورای اداری استان بوشهر گفت: اما اگر جسارت، اعتماد به نفس و دانش نداشته باشیم و این عرصه را برای دیگران خالی کنیم دشمن از این فرصت سوء استفاده می کند به همین دلیل جوانان نخبه باید با خودباوری از شبکه های مجازی برای رشد کشور استفاده و نقش آفرینی کنند.
وی اضافه کرد: با توجه به حجم مخاطبان در عرصه فضای مجازی باید بدانیم چه سهمی در این حوزه داریم.
هاشمی با تاکید بر اینکه عقب نشینی در هر جبهه ای باعث پیش روی دشمن می شود ادامه داد: همانطور که افتخار می کنیم در عرصه نظامی، موشکی، منطقه ای پیشرفت هایی داریم در جهاد علمی هم باید قدر دانشمندان خود را بدانیم.
وی گفت: نسل جوان نسبت به آرمان ها و اصول انقلاب علاقمند، پایبند و امیدوار هستند اما از وجود برخی رفتارها، تعارض ها، تخریب ها و اختلاف سلیقه های بی منطق دل آزاری پیدا می کنند زیرا این رفتارها با اخلاق، اصول انقلاب، مشی امام راحل و رهبری تناسب ندارد.
مدیر عامل ایرنا بیان کرد: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برخی رسانه های بیگانه تغییر ذهنیت و نگرش مردم بویژه نسل جوانی که دوران انقلاب را تجربه نکرده اند، آغاز کرده اند.
هاشمی یادآور شد: خودباوری و اعتماد به نفس یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است که باید در عرصه گفتمانی هم با این روحیه ورود و از شبهات پرهیز کرد.
وی درباره علت وقوع انقلاب اسلامی گفت: همه قبول دارند فساد دامنگیر و پاسخ ندادن به مطالبات مردمی از جمله عوامل ضعف رژیم پهلوی بود و باعث شد انقلابی با پیشینه 15 ساله در بازه زمانی کمتر از یک سال به مرحله نهایی برسد.
هاشمی گفت: فساد و تبعیض رژیم پهلوی از نظر اقتصادی، تکاثرخانواده خود و اطرافیانش، ضعف، فقر و بی عدالتی در کشور باعث شد این رژیم از نظر اجتماعی و اقتصاد سیاسی دچار مشکل شود.
مدیرعامل ایرنا ادامه داد: در چنین شرایط اجتماعی انقلاب ایران با مطالبه عدالت گرایی، مردم سالاری و مشارکت اجتماعی با رهبری بنیانگذار انقلاب اسلامی و مرجعیت دینی به عنوان یک انقلاب سرنوشت ساز در قرن بیستم به پیروزی رسید.
وی گفت: انقلاب اسلامی تنها تغییر ساختارسیاسی نبود بلکه یک گفتمان و الگوی سیاسی جدیدی را عرضه و توقعات زیادی را ایجاد کرد.
هاشمی افزود: این الگو باعث شد انقلاب اسلامی در مرزهای جغرافیایی خود متوقف نشود و نسل روشنفکر و جوان آن در جهان اسلام و کشورهای جنوب و توسعه نیافته به سمت گفتمان انقلاب اسلامی حرکت کنند.
وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی گفتمانی را انتخاب کرد که بالاترین جایگاه سیاسی، نظامی واقتصادی دنیا را به عنوان ضلع مقابل خود قرار داد و درتقابل با ظلم درونی و بین المللی، استبداد داخلی، استکبار و امپریالیسم خارجی قدرت های وابسته به آمریکا بود و همین امر باعث تحمیل جنگ هشت ساله علیه ایران شد.
هاشمی یادآور شد: در این زمان تعارض بین گفتمان عدالت طلب، مردم سالار، دین دار در مقابل جریانی که در آن وابستگی، تبعیض و بی عدالتی بود و تا سال ها ادامه داشت، ایجاد شد.
وی اضافه کرد: اما با وجود فشارها انقلاب اسلامی با ساختار قانون اساسی به عنوان میثاقی ملی عرصه حرکت مردم را فراهم کرد و مشارکت آنها در قالب این گفتمان و چارچوب باعث شد درشرایط نابرابر جنگ آسیب نبینیم و بعد از جنگ بتوانیم با همدلی و مشارکت مضاعف آبادانی کشور را رقم بزنیم.
وی گفت: همانطور که درپیروزی انقلاب و جنگ مردم همراهی کردند امروز نیز رهبرمعظم انقلاب تاکید بر حضور و مشارکت هرچه بیشتر آنها در عرصه های مختلف دارند که این عکس گفتمانی است که قائل به مشارکت مردم نیستند.
مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: انقلاب اسلامی با مشارکت مردم تغییرات اجتماعی را مدیریت کرد امروز هم با حمایت و همدلی مردم اقتدار نظام و انقلاب حفظ می شود.
هاشمی اضافه کرد: شعارها و گفتمان انقلاب همچنان مستحکم است و مردم طالب عدالت گرایی و مدافع کرامت انسان ها هستند.
مدیرعامل ایرنا افزود: اگر به گفتمان اصیل انقلاب که همان صداقت، شرافت و شهادت است برگردیم می بینیم که امروز در نقطه ای بالاتر از 40 سال پیش قرار گرفته ایم و براساس گفتمان اصیل انقلاب در منطقه بیشترین اقتدار را داریم.
هاشمی افزود: امروز مردم ما به ارزشها، آرمان های اصیل انقلاب، عدالت و شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی اعتقاد دارند اما طبیعی است با تصویر کاریکاتوری از انقلاب و نظام کنار نمی آیند.
وی تاکید کرد: ما نباید جمهوریت را به نفع اسلامیت و یا اسلامیت را به نفع جمهوریت رها کنیم و این برای نسل نخبه جوان ما پذیرفتنی نیست.
مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی به منظور دیداری سه روزه سه شنبه شب وارد استان بوشهر شد.
دیدار با استاندار، حضور در نشست های شورای اطلاع رسانی و روابط عمومی ها و شورای اداری، سخنرانی در جمع رئیسان دانشگاه های استان بوشهر، افتتاح سالن کنفرانس شهدای ایرنا و بازدید از مراکز فرهنگی بوشهر از جمله برنامه های مدیرعامل ایرنا در سفر به این استان است.
60436047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.