به گزارش ایرنا، مجید خورشیدی روز پنجشنبه در نشست با سازمان‌های مردم نهاد (سمن) فعال در حوزه تخصص کودک و نوجوان استان بوشهر افزود: ایجاد کمپین مقابله با کودک آزاری و کودک همسری از طریق فضای مجازی راهکاری موثر است و از سازمان‌های غیردولتی انتظار می‌رود در این ارتباط خلاقانه ‌تر اقدام کنند.
وی اظهار داشت: دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با انتخاب یک سمن برای کودک همسری و ازدواج در سن پایین با کار تخصصی و پژوهشی در این مسیر ورود کند.
خورشیدی بیان کرد: کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند همکاری همه جانبه دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌های غیردولتی و همکاری خانواده‌هاست.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: بدون تردید کاهش مشکلات اقتصادی و معیشتی، آمار آسیب‌های اجتماعی را پایین می آورد و امیدواریم با بهبود وضعیت اقتصادی شاهد ثبات خانواده‌ها و کمتر شدن ناهنجاری های اجتماعی باشیم.
خورشیدی افزود: ازدواج در سن پایین موجب اتفاق‌های ناگوار تری در آینده می‌شود و دادگستری استان بوشهر باید در این مورد انقباضی عمل کند و اجازه ندهد چنین ازدواج‌هایی رسمیت پیدا کند.
وی گفت: بدون تردید اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر است و باید از نقش فضای مجازی و رسانه‌ها نهایت استفاده را ببریم.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.