ماشاالله احمدی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: در این ارتباط شهرداری در نامه ای به فرمانداری پیشنهاد داده در صورتی که این کشتارگاه با وضعیت کنونی فعالیت داشته باشد، تعطیل شود.
وی اظهارداشت: طبق تفاهم نامه آبان ماه سال 1386 بین سازمان شهرداری ها و دهیارهای کشور و سازمان دامپزشکی به منظور تضمین رعایت اصول بهداشتی کشتار دام و کاهش هرچه بیشتر تصدی دولت و شهرداری ها و مشارکت هرچه بهتر بخش خصوصی در ایجاد، بهره برداری و مدیریت کشتارگاه های دام و تسهیل برای خصوصی سازی مسئولیت احداث و بهره برداری این مراکز از شهرداری ها ساقط شده است.
شهردار گناوه ادامه داد: با وجود اینکه شهرداری مسئولیتی در احداث و بهره برداری کشتارگاه سنتی این شهر ندارد و تنها مالک زمینه آن است، شهردار وقت برای تداوم فعالیت آن بدون انجام تشریفات قانونی و مجوز شورا، این مکان را به بخش خصوصی واگذار و نسبت به تجهیز آن اقدام کرد.
وی افزود: باتوجه به اینکه شهرداری مالک رسمی زمین کشتارگاه است در دوره مسئولیت تاکنون دو مرحله مزایده برای واگذاری به بخش خصوصی با مصوبه شورا به عمل آمده ولی استقبالی برای بهره برداری از آن نشده است.
احمدی گفت: شهرداری برای واگذاری بصورت ترک تشریفات به شورای اسلامی شهر پیشنهاد داده که با آن مخالفت شد اما دوباره آماده برگزاری مزایده هستیم.
شهردار گناوه یادآورشد: مرحله اول مزایده به حد نصاب نرسید و در مرحله دوم فردی که برنده شد بدلیل شرایط سخت انصراف داد و شورا با وجود مخالفت ترک تشریفات مصوب کرده که مزایده برگزار شود که درصورت پاسخ از ادارات مرتبط این شهرداری آمادگی برگزاری مجدد مزایده را دارد.
رئیس شورای اسلامی شهر گناوه گفت: شورا با درخواست شهرداری برای انجام ترک تشریفات کشتارگاه سنتی این بندر مخالفت اما با برگزاری مجدد مزایده به بخش خصوصی موافقت خود را اعلام و مصوب کرده است.
زهره عرب زاده افزود: واگذاری کشتارگاه این بندر به بخش خصوصی در دوره شهردار وقت بدون مصوبه و مجوز شورا صورت گرفته است.
شهر گناوه مرکز شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد که حدود 70 هزار نفر از جمعیت آن در شهر سکونت دارند.
6043/6164
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.