به گزارش ایرنا، مجید خورشیدی روز سه‌ شنبه در نشست با مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر افزود: وضعیت اقلیمی استان بوشهر باعث شده مردم این استان کم‌تحرک‌ترین جمعیت کشور باشند که این مشکل علاوه بر آسیب‌های جسمی، آسیب‌های روحی نیز به دنبال دارد.
وی بیان کرد: بوشهر در هفت ماه از سال مشکل بی‌تحرکی دارد که این موضوع نیازمند نگاهی جدید است و پیشنهاد می‌شود که فراخوان عمومی برای ارائه ایده برای حل مشکل کم‌تحرکی برگزار شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر اظهار داشت: امید واریم با مطالعه و پژوهش مناسب در این زمینه در مناطقی که مشابه اقلیم بوشهر است قواعد و دستورالعمل مرتبط با این موضوع در مرکز کشور تدوین شود زیرا این موضوع تنها خاص استان بوشهر نیست.
خورشیدی ادامه داد: دستگاه ورزش و جوانان به صورت تمام وقت با سلامت جسم و جان مردم سر و کار دارد و توسعه فعالیت‌های ورزشی نقشی مهم در پیشگیری از بیماری‌ها ایفا می کند.
وی اظهار داشت: در این ارتباط دستگاه ورزش و جوانان استان بوشهر فراتر از انتظار حاضر شده و همراهی خوبی را در همه برنامه‌ها و زمینه‌ها داشته که شایسته تقدیر است.
خورشیدی ادامه داد: فعالیت 77 هزار ورزشکار سازمان‌یافته در استان بوشهر آمار مناسبی است ولی در مقایسه با جمعیت یک میلیون و 150 هزار نفری این استان ناچیز است.
وی در ارتباط با سرانه فضای ورزشی گفت: استان بوشهر در این شاخص در وضعیت خوبی است و شرایطی بهتر از میانگین کشور دارد.
خورشیدی با تاکید بر توسعه ورزش بانوان در استان بوشهر: باید با نگاه جدید برای گسترش فعالیت‌های ورزشی بانوان تلاش شود.
خورشیدی با اشاره به سطح صاف و کم شیب شهرهای استان بوشهر اظهار داشت: از این ظرفیت می‌توان برای توسعه برنامه‌هایی همچون ترغیب کارکنان برای استفاده از دوچرخه و یک روز را به عنوان روز بدون خودرو در استان بوشهر نام گذاری کرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تاکید کرد: درهای اماکن ورزشی این استان باید همواره روی فعالیت های اجتماعی، فرهنگی و هنری گشوده باشد.
وی بیان کرد: برای محتوابخشی به فعالیت‌های خانه‌های جوان در استان بوشهر باید فکری اساسی صورت گیرد تا شاهد از دست دادن مخاطبان این بخش نباشیم.
خورشیدی افزود: تلاش بیشتر برای میزبانی از مسابقات ملی و بین‌المللی ضروری است زیرا تحقق این مهم نام بوشهر را بیش از پیش پرآوازه می کند.
مدیر‌کل ورزش و جوانان استان بوشهر گفت: این استان با توسعه زیرساخت ها قابلیت میزبانی مسابقات کشوری و بین‌المللی در 12 رشته ورزشی دارد.
احمد بهروزیان فرد افزود: در این ارتباط اقدام های خوبی برای توسعه توسعه زیرساخت‌ها آغاز شده و فضای خوابگاهی در برخی شهرستان‌ها به بهره‌برداری رسیده و سعی داریم تا هفته دولت سال آینده همه پروژه‌های خوابگاهی در شهرستان‌ها تکمیل شود.
وی اضافه کرد: همچنین گسترش ارتباطات هیات های استانی با شهرستان ها با هدف کمک بیش از پیش به ورزش از دیگر رویکردهای جدی این اداره کل است.
بهروزیان‌ فرد اظهار داشت: تا سال 1393 در استان بوشهر 150 پروژه نیمه تمام ورزشی وجود داشتکه در دهه فجر امسال 90 درصد این پروژه‌ها تکمیل و بهره برداری می شود.
وی حاشیه زدایی از ورزش استان بوشهر را اولویت این اداره کل عنوان کرد و ادامه داد: در این زمینه هدف اصلی حرکت ورزش این استان در فضایی آرام است که برای پیشرفت ورزش و توسعه نشاط و شادابی مردم استان ضروری است.
مدیر‌کل ورزش و جوانان استان بوشهر گفت' توجه به ورزش همگانی یکی دیگر از اولویت‌های استان بوشهر که بصورت جدی دنبال می شود.
وی ادامه داد: توجه به نیازهای جوانان و اجرای برنامه‌های نشاط اجتماعی نیز به صورت جدی در برنامه اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر قرار دارد.
بهروزیان فرد یادآور شد: در این زمینه سال گذشته 850 برنامه نشاط اجتماعی در استان بوشهر برگزار شد.
وی افزود: امسال نیز برنامه‌های نشاط اجتماعی با قوت در حال برگزاری است و تا پیش از پایان سال در این زمینه میزبان یک جشنواره کشوری خواهیم بود.
6043/7212
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.