شاهپور رجایی روز دوشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: براساس الزام قانونی تا پایان برنامه ششم توسعه 30 درصد بخش های نوار ساحلی استان بوشهر باید مجهز به آب شیرین کن شود، این درحالی است که برنامه ریزی مدیران استان 36 درصد برای کل استان است.
وی اضافه کرد: در زمان حاضر 6 تا 7 درصد آب استان بوشهر از طریق آب شیرین کن ها تامین می شود و تا پایان برنامه ششم توسعه این میزان باید به 36 درصد برسد.
رجایی اظهار داشت: براساس برنامه قرارداد طرح های آب شیرین کن های شهری استان بوشهر شامل 35هزار مترمکعبی بوشهر، هشت هزار و 500 مترمکعبی آبپخش و سعدآباد، 6 هزار و 500 مترمکعبی وحدتیه و دالکی منعقد و از لحاظ قانونی باید اجرا شود.
وی ادامه داد: همچنین آب و فاضلاب شهری سه سایت آب شیرین کن جدید شامل 17هزار و500 مترمکعبی برازجان، پنج هزار مترمکعبی عسلویه، هفت هزار و 500 مترمکعبی شهر دلوار و روستاها را در دست برنامه ریزی دارد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان بوشهر بیان کرد: شرکت آب و فاضلاب شهری مجوزهای لازم این آب شیرین کن ها را از وزارت نیرو گرفته و با موافقت اولیه انتخاب سرمایه گذار آن باید مشخص شود.
رجایی گفت: در بخش روستایی نیز احداث آب شیرین کن 28هزار مترمکعبی جم، پنج هزار مترمکعبی روستایی عسلویه، هفت هزار و 500 مترمکعبی نوار ساحلی تنگستان، یکهزار مترمکعبی هلیله و بندرگاه و یکهزار مترمکعب شیف و 600 مترمکعبی نوار ساحلی دشتی مصوب شده است.
وی یادآور شد: این پروژه ها در مرحله انتخاب سرمایه گذار است که در سال 97 به انعقاد قرارداد رسیده و نیمه اول سال 98 عملیات اجرایی آنها آغاز می شود.
رجایی افزود: در زمان حاضر 22هزار و500 مترمکعب آب در این استان از آب شیرین کن شامل 10 هزار مترمکعبی کنگان، 10هزار مترمکعبی بوشهر و 2هزار و500 مترمکعب سعدآباد در مدار بهره برداری قرار دارد.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از تجهیزات آب شیرین کن ها از بخش خرید خارجی تامین می شود بعد از نوسان های ارزی و ایجاد تفاوت فاحش در قیمت ارز سرمایه گذاران با مشکلاتی در این بخش روبرو شدند.
رجایی افزود: با توجه به ثبات پیش آمده در بازار ارز با پیگیری مسئولان و موافقت هایی که برای تامین ارز آب شیرین کن ها از سامانه نیما انجام شد روند خرید تجهیزات فراهم و قراردادها در زمان مشخص انجام می شود.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.