امان الله حیدری روز چهارشنبه درگفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: این محصول برای نخستین بار در روستا‌های شول، بهمنیاری و چهار محال شهرستان گناوه کشت شده است.
وی اظهارداشت: دانه روغنی کلزا حاوی 40 تا 48 درصد روغن است و به دلیل ترکیب مناسب اسیدهای چرب غیر اشباع و درصد پایین اسیدهای چرب همانند زیتون، جزو با کیفیت ترین روغن های خوراکی است و نقشی مهم در بهبود تغذیه و سلامت انسان دارد.
حیدری گفت: باتوجه به بارش های مناسب، رغبت و انگیزه کشاورزان این شهرستان برای کاشت گندم و جو نیز بیش از 50 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.
وی افزود: 25 هزار هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان به کشت گندم و جو اختصاص یافته که از این میزان بیش از 2 هزار 500 هکتار در حاشیه رودخانه حله زیر کشت آبیاری تکمیلی قرار گرفته است.
مدیر جهادکشاورزی گناوه اظهارداشت: کشاورزان این مناطق مبارزه با علف‌های هرز و مصرف کود اوره را به صورت سرک (بعد از سبز شدن) بطور حتم انجام دهند تا محصولات بیشتری بدست آورند.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر از نقاط گرمسیری کشور است که عمده زمین های کشاورزی آن بدلیل کمبود آب بصورت دیم کشت می شود.
6043/6164
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.