به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع روز سه شنبه در حاشیه همایش طلایه داران تبلیغ در جمع خبرنگاران در بوشهر افزود: علاوه بر ایران، اندونزی، مالزی، هند، پاکستان، فرانسه، آمریکا و هلند از جمله کشورهای محل فعالیت نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی محسوب می شوند.
وی بیان کرد: خواندن، تدبر، تفسیر و نظام سازی چهار گامی است که برای فعالیت نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی مورد توجه قرار گرفته است.
مهدوی ارفع اظهار داشت: درگام نخست 6 روش به مخاطبان ارائه شد تا در این مرحله نیاز به شرح و تفسیر نهج البلاغه نباشد.
وی تاکید کرد: نهج البلاغه باید آسان سازی شود تا همگان بتوانند از آن بخوبی استفاده کنند.
مهدوی ارفع افزود: در گام نخست علاوه بر آسان سازی ارزان سازی آن نیز مورد توجه قرار گرفت تا مردم با کمترین هزینه ممکن به این کتاب دسترسی پیدا کنند.
وی یادآور شد: طرح نهج البلاغه در بخش های مختلفی اجرا شده که اکنون این طرح برای خانواده های شهدای مسیحی در دست اجراست.
مهدوی ارفع بیان کرد: اکنون بین 8 تا 9 هزار نفر از برادران و خواهران برای نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی بدون دریافت حتی یک ریال هزینه در حال فعالیت هستند.
وی گفت: همه ستادها مربوط به نهضت یاد شده بدون مکان و نرم افزار شکل گرفته که برای 85 درصد جمعیت کشور که عضو هیچکدام از ارگان ها و سازمان ها نیستند بدون دریافت پول ارائه خدمت می شود.
مهدوی ارفع اظهار داشت: 90 درصد هزینه این کار فرهنگی صفر است و در بحث کتاب نیز با بررسی های صورت گرفته مشخص شده کتاب به دروغ در سطح کشور ارزان است.
وی گفت: در این ارتباط برای کتاب هایی همچون نهج البلاغه، قرآن و صحیفه سجادیه به یقین رسیدیم که گرانی آنها به دروغ ایجاد شده است.
مهدوی ارفع افزود: برای نمونه برای کتاب نهج البلاغه با بکارگیری بالاترین کیفیت ممکن هزینه آن به مراتب پایین تر از قیمت های موجود در سطح کشور است.
وی اظهار داشت: با توجه سنگین بودن این کتاب بواسطه داشتن زبان های فارسی و عربی کتاب نهج البلاغه تنها با زبان فارسی برای دانشجویان به چاپ رسیده است.
7212
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.