به گزارش ایرنا، عباس برزگر زاده روز یکشنبه در نشست هماهنگی ستاد برگزاری سیزدهمین نمایشگاه استان بوشهر افزود: این نمایشگاه با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و حمایت از ناشران و نویسندگان برپا می شود.
وی بیان کرد: در زمان حاضر کتاب و کتاب خوانی در جامعه از اقبال خوبی برخوردار نیست و این موضوع نیازمند درمان اساسی است.
برزگرزاده اضافه کرد: احیای فرهنگ کتاب خوانی در جامعه از ضرورت هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی یادآور شد: امروز از لحاظ کمیت دانش آموزان و دانشجویان در جایگاه مناسبی قرار داریم ولی از لحاظ علمی و دانشی در شرایط خوبی نیستیم و دانشجویان به جای تحقیق و مطالعه خود را به تهیه جزوه محدود کرده اند.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر گفت: امروز مردم حتی از کتابخانه ها استفاده نمی کنند که عامل آن گسترش فضای مجازی، تغییر ارزش ها و مدیریت های غیر علمی است.
وی برضرورت هماهنگی بین دستگاه های مرتبط و انجام تبلیغات لازم برای هرچه بهتر برگزار کردن نمایشگاه کتاب در استان بوشهر تاکیدکرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: نمایشگاه کتاب بوشهر سال گذشته در 161 غرفه با حضور 303 ناشر که از این مجموع 15 ناشر استانی بودند، برگزار شد.
حمیده ماحوزی افزود: 700 میلیون ریال بن توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شرکت ناشر نمایشگاه توزیع شد.
وی یادآور شد: در دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان بوشهر 37هزار عنوان کتاب ارائه شد که 150 هزار نفر بازدید کننده و هفت هزار و 500 میلیون ریال فروش داشت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: انتظار می رود سیزدهمین نمایشگاه کتاب در استان بوشهر برپارتر از سال گذشته برپا شود.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.