سیما رجبی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره قرآن و عترت استان سمنان در دی 97 بیان کرد: جامعه اسلامی امروز بیش از هر زمان دیگری به ترویج ارزش‌های دینی و قرآنی در جامعه نیازمند است.
وی تصریح کرد: ایران اسلامی به عنوان احیا کننده اسلام ناب محمدی در زمینه ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه وظیفه و رسالت سنگینی بر عهده دارد که استفاده از ابزار هنر به ویژه هنرها و نمایش های آیینی از جمله هنر تعزیه در زمینه ترویج بسیار مهم است.
وی، برگزاری جشنواره‌های قرآنی در رشته‌های مختلف را باعث رشد کمی و کیفی حوزه قرآن دانست و گفت: بخش تعزیه جشنواره قرآن و عترت با موضوع شبیه خوانی از نسخه های داستانی برگرفته از سیره پیامبران الهی ذکر شده در قرآن کریم از جمله بخش های این جشنواره است.
رجبی، هدف از برگزاری این جشنواره را شناسایی گروه های شبیه خوانی با رویکرد داستان های قرآنی، ایجاد فرهنگ دینی در بین جوانان با الگو گرفتن از سیره قرآن و عترت و ترویج فرهنگ قرآن و عترت عنوان کرد.
دبیر جشنواره قرآن و عترت سمنان، تاثیرگذاری، خلاقیت و بدیع بودن در اجرا، اجرای تعزیه در بازه زمانی ١٠٠ دقیقه و داشتن شرایط اجرای صحنه ای، را از شرایط شرکت در این جشنواره عنوان کرد.
وی تاکید کرد: هر گروه باید دو نسخه از متن و یک نسخه فیلم اجرای مجلس تعزیه را برای دبیرخانه ارسال کند و دبیرخانه پس از بررسی آثاردر صورت تایید اثر به سرپرست گروه اعلام خواهد کرد.
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان خاطرنشان کرد: بخش داستان کوتاه با هدف ترویج فرهنگ قرآنی از دیگر بخش های جشنواره قرآن و عترت استان سمنان است.
دبیرخانه این جشنواره در دامغان میدان کتاب، مجتمع فرهنگی هنری شهید شاهچراغی با شماره تلفن ٣٥٢٦٠٤١١ واقع است و مهلت ارسال متن تعزیه به این دبیرخانه تا پایان وقت اداری سی ام آبان تعیین شده است.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.