به گزارش ایرنا، هوشنگ عشایری در نشست ستاد بازآفرینی محلات هدف در استان بوشهر افزود: براساس برنامه ششم توسعه این طرح در 270 محله باید انجام شود که اجرای این برنامه نیازمند 250 هزار میلیارد ریال اعتبار است.
وی بیان کرد: از این میزان اعتبار 100 هزار میلیارد ریال سهم بخش خصوصی، 70 هزار میلیارد ریال شهرداری های شهرهای هدف بازآفرینی و 80 هزار میلیارد ریال را دولت باید تامین کند.
وی بیان کرد: از 80 هزار میلیارد ریال سهم دولت تاکنون حدود 40 هزار میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده و برای 40 هزار میلیارد ریال کسری دیگر نیز با پیگیری‌های صورت گرفته و تصمیم سران قوا، مصوب شد از محل صندوق توسعه ملی با دستور رهبر معظم انقلاب تامین شود.
وی در باره ساخت و ساز مسکن در اراضی دولتی گفت: در این ارتباط در زمان حاضر وزارت راه و شهرسازی و برخی از شهرداری ها ورود کرده و بطور تقریبی ظرفیت 38 هزار واحد مسکونی تعیین شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بااشاره به پیشرو بودن استان بوشهر در طرح بازآفرینی محلات گفت: بازآفرینی شهری در این استان با پنج هزارو 100 میلیارد ریال آغاز شده که از این میزان اعتبار یکهزار و 800 میلیارد ریال سهم دولت است که 920 میلیارد ریال را شرکت بازآفرینی شهری ایران تامین می کند و 880 میلیارد ریال توسط دستگاه های اجرایی از منابع استانی و ملی در اختیار برنامه قرار می دهند.
وی یادآور شد: هنچنین یکهزار و 500 میلیارد ریال شهرداران شهرهای هدف بازآفرینی شهری براساس وظیفه مدیریت شهری و یکهزارو 800 میلیارد ریال هم حوزه خصوصی برای نوسازی مسکن تامین می کنند.
عشایری گفت: در حوزه خدمات زیربنایی و روبنایی منابع در اختیار ستاد بازآفرینی شهری استان قرارداده شده تا دستگاه های خدمات رسان حوزه شهری در این بخش اقدام کنند.
وی یادآور شد: بر این اساس 100 هزار فقره وام 400 میلیون ریالی در شهرهای متوسط و کوچک و 500 میلیون ریال در کلان شهرها در اختیار سازندگان حرفه ای قرار خواهد گرفت.
وی افزود: همچنین باقیمانده آن تا سقف یک میلیارد و 100 میلیون ریال نیز توسط بانک مسکن در اختیار این سازندگان قرار می گیرد.
معاون وزیر راه وشهرسازی بیان کرد: وام اول که بودجه آن را دولت در اختیار بانک ها قرار می‌ دهد کارمزد ندارد و وام بانک مسکن نیز کارمزد 18 درصد دارد.
عشایری یادآور شد: از 100 هزار واحدی که در کشور هدف گذاری شده یکهزار و 500 واحد سهم استان بوشهر است که قابلیت افزایش دارد.
عشایری افزود: در زمان حاضر 32 هزار نفر پروانه ساختمانی در کشور دریافت کرده اند و منتظر این وام هستند که در چند روز آینده واریز می شود.
وی گفت: تلاش می شود اتفاق خوبی برای بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری رخ دهد و مردم را از این امکان در شان خود استفاده کنند.
6043/6047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.