به گزارش ایرنا، آنان در نشست هم اندیشی با موضوع وحدت حوزه و دانشگاه از شعار تا عمل که در دانشگاه پیام نور برگزارشد بر تداوم چنین نشستی که خروجی لازم داشته و نتیجه بخش باشد، تاکید کردند.
مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) گناوه در این نشست گفت: منظور از وحدت حوزه و دانشگاه این نیست که دانشجو باید طلبه و طلبه دانشجو باشد بلکه هدف آن استفاده از ظرفیت این دو نهاد علمی در پیشبرد اهداف عالیه نظام است.
حجت الاسلام محمد سیفیان افزود: در این نشست ها نزدیک ترشدن به آرا و نظات حوزه و دانشگاه در موضوع های مختلف ضروری است.
وی اظهارداشت: یکی از برکات و ثمرهای تاثیر گذار حوزه و دانشگاه نسبت به همدیگر وجود دانشمندان مومن و متعهد همچون شهید شهریاری و احمدی روشن است که در راه اعتلای ایران مجدانه همت و تلاش کردند و دراین راه به درجه رفیع شهادت نایل شدند.
مدیر حوزه علمیه خواهران الزهرا(س) گناوه گفت: تداوم برنامه های هم اندیشی در حوزه و دانشگاه می تواند به وحدت و تعامل بیشتر بین این دو مرکز علمی کمک شایانی کند.
سیده زهرا موسوی نسب افزود: باتوجه به تاثیر چنین نشست هایی این حوزه نیز آمادگی نشست های تخصصی را دارد.
یکی از استادان حوزه علمیه خواهران الزهرا(س) گناوه گفت: باید استادان حوزه و دانشگاه روشنگری و در کنار آنها طلاب و دانشجویان مطالبه گری کنند.
معصومه گنجی افزود: بیشتر دروسی که در حوزه و دانشگاه تدریس می شود برای طلاب و دانشجو مفید نیست و باید ذهن آنان را درگیر مسایل اصیل و ارزشی کنیم.
یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور گناوه با بیان اینکه پس از گذشت 40 سال از عمر انقلاب اسلامی به چنین وحدتی نایل شده ایم یا خیر؟ گفت: وحدت باید بر اساس موازین اسلامی باشد و اصل چهارم قانون اساسی نیز در این زمینه تاکید کرده است.
احمدرضا ونکی افزود: پیشرفت همه قوانین در گرو این است که فقه ما مبتنی بر مقتضیات زمانی و مکانی و اجتهاد نوین باشد.
وی ادامه داد: وحدت و اتحاد و همفکری بین حوزویان و دانشجویان در برهه کنونی از ضرورت ها در برابر توطئه های دشمنان است و باید سرلوحه اصلی این دو مرکز مهم قرار گیرد.
وی گفت: حوزه و دانشگاه نباید در را روی همدیگر ببندند و باید تحمل نظرهای یکدیگر را داشته و تبادل نظر کنند.
دیگر عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور گناوه گفت: شاکله سخن امام راحل در ارتباط حوزه و دانشگاه این بود که علم و دین با هم رشد کنند و باید نگاه کنیم در این زمینه چقدر پیشرفت حاصل شده و سفارش بزرگان تاچه اندازه موثر بوده است.
پرستو دولابی افزود: دغدغه امام راحل در ارتباط با این دو مرکز علمی مبتنی بر اینکه در کنارهم و یک جا جمع شوند نبوده زیرا که این دو مقوله وظیفه و کاری مشخص دارند.
وی با اشاره به اینکه منظور امام راحل و رهبری از دانشگاه، مستقل عمل کردن از کشورهای غربی بود، گفت: دشمنان یک شکاف بین دو نهاد مهم ایجاد کردند که برای مقابله با چنین ترفندی باید بیش از گذشته تعامل و تبادل نظر صورت گیرد.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر دارای سه دانشگاه پیام نور، علمی کاربردی و آزاداسلامی است.
6043/6164
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.