به گزارش ایرنا، مصطفی کواکبیان به مناسبت 16 آذر روز دانشجو در دانشگاه پیام نور استان بوشهر افزود: امروز نیز جامعه دانشجویی باید در کنار مردم انجام حرکت های ضد استبدادی و استعماری را تثبیت کند.
وی با تاکید براهمیت مردم سالاری اضافه کرد: ایجاد حکومت مردمی از آرمان های بلند جنبش مردم سالاری است و نباید از بین برود.
کواکبیان اظهار داشت: هر اعتقادی که داشته باشیم تجربه نشان داده هر حکومت ضد مردم سالاری روبه پیشرفت نمی رود و تنها نظام برخاسته از مردم می تواند حکومت کند.
وی تاکید کرد: عدالت خواهی، ظلم ستیزی، مردم سالاری و آزادی خواهی باید از آرمان های جامعه دانشجویی باشد و هرآنچه مخالف این اصول است دانشجویان باید با آن مخالف باشند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: دانشجویان نباید از مردم در بینش و مرجعیت فکری عقب بمانند به این معنی که دانشگاه ها نباید از مسائل سیاسی و آگاهی اجتماعی دور باشند.
وی یادآور شد: هرچند تحصیل و پیشرفت علمی کار اصلی دانشجویان است ولی دانشگاه و دانشگاهیان باید در حرکت های سیاسی فعال و نباید از اجتماع و سیاست عقب بمانند.
کواکبیان اضافه کرد: دانشجویان باید تحلیلگر، دوراندیش و مسائل سیاسی جامعه را بشناسند و از مطالبه، خواسته و تقاضای مرم بی خبر نباشد.
وی تاکید کرد: دوری دانشجویان از سیاست، نشناختن خواسته های مردم و ایجاد شعبه های احزاب در دانشگاه ها برای دانشجویان مهمترین آفت به شمار می رود.
دبیرکل حزب مردم سالاری گفت: دانشجویان می توانند در بیرون از دانشگاه در هر حزبی فعالیت کنند اما در دانشگاه ها نباید شعبه های احزاب ایجاد کنند و قالب تشکل های دانشجویی به فعالیت بپردازند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در باره لزوم اصلاحات در جامعه گفت: معتقدیم برای حفظ، بالندگی، رفع گرفتاری ها و روزآمد بودن کل نظام جمهوری اسلامی در ساختار حقوقی و سیاسی هراز چند گاهی نیازمند اصلاحات است براین اساس سه جمهوریت برای نظام تعریف کرده ایم.
کواکبیان اضافه کرد: جمهوریت اول از سال 58 تا 68، جمهوریت دوم از 68 تا 98 و جمهوریت سوم از 98 به بعد را شامل می شود.
وی در مورد رویکرد سیاست خارجی دولت دوازدهم بیان کرد: پیش بینی نمی شد ترامپ وکارشکنی برخی دوستان داخلی باعث شود برجام پیش نرود و همه چیز را برهم بزنند.
کواکبیان یادآور شد: با وجود همه مشکلات ولی بازهم برجام باعث شد هفت قطعنامه علیه جمهوری اسلامی لغو و انزوای بین المللی را برای آمریکا رقم بزند.
وی تاکید کرد: همه تصمیم های برجام با اجازه رهبر معظم انقلاب بوده و نباید این تفکر باشد که دولت به تنهایی در برجام بوده بلکه همه نظام دنبال این تفاهم بین المللی بودند.
کواکبیان در باره اینکه ما به قدرت نظامی نیاز داریم نه لبخندهای دیپلماسی ظریف گفت: 'دکتر ظریف و سردار سلیمانی هردو دو روی یک سکه هستند.
وی در باره دموکراسی و مردم سالاری گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با برگزاری رفراندوم در سال 1358 به دنبال رای و مشارکت مردم بودیم و در هیچ مقطعی انتخابات در کشور با وجود اینکه برخی اشکالات بود ولی ترک نشد.
رئیس دانشگاه پیام نور بوشهر گفت: 16 آذر یادآور حضور، آگاهی، تاریخ سازی و نقش آفرینی دانشجویان در مناسبات سیاسی و اجتماعی است.
محمدرضابحرانی با بیان اینکه حضور و نقش دانشجویان در تعیین سرنوشت جامعه احساس می شود گفت: هدف از برگزاری این نشست ها مرور نقش و تاثیر حرکت دانشجویان در رشد و تعالی کشور است.
وی توسعه و تنوع افکار و اندیشه در محیط دانشگاه را مهم دانست و اضافه کرد: این فضا و فرصت برای ارائه افکار و اندیشه های متنوع و گوناگون فراهم است.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.