به گزارش ایرنا، محمد رحیم بهره مند روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: برای اصلاح و بهبود فرآیندهای صادرات، واردات، ترانزیت و معاوضه نفت خام و میعانات گازی، فرآورده ها و مشتقات آن انجام آزمایش های تعیین ماهیت فرآورده های نفتی کشور به صورت پایلوت به 6 استان واگذار شد.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه برخی از فرآورده های نفتی از جمله نفت سفید، نفت خام، گازوئیل و غیره در دسته محصولات یارانه ای قرار می گیرند صادرات این فرآورده ها ممنوع است از این رو فرآورده های نفتی صادراتی، پیش از صادرات باید مورد آزمون های تعیین ماهیت قرار گرفته و نبود این مواد در آن ها تایید شود.
بهره مند اظهار داشت: پیش از این تعیین ماهییت فرآورده های نفتی، توسط ستاد مرکزی مبارزه با کالا و ارز انجام می شد که با مصوبه سال گذشته هیات وزیران، تعیین ماهیت و استاندارد سازی فرآورده های نفتی صادراتی به 6 استان واگذار شد.
وی افزود: پس از اعلام آمادگی کارشناسان استاندارد استان بوشهر برای انجام آزمایش های یاد شده و آموزش این کارشناسان توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت پخش فرآورده های نفتی استان بوشهر به عنوان یکی از استان های اجرای طرح پایلوت تعیین ماهیت فرآورده های نفتی صادراتی انتخاب و اولین کارگروه بررسی این پرونده ها نیز تشکیل شد.
6043/7212
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.