مهدی حسینی نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 2 هزار بازرسی ماهانه و بیش از هفت هزار بازرسی از بازار، امسال در حوزه سازمان صنعت، معدن و تجارت انجام شده است.
وی ادامه داد: در راستای این اقدام از توان اتاق اصناف و دستگاه های امنیتی دیگر نیز استفاده کردیم و گشت ها با حضور دستگاه های دیگر از جمله تعزیرات، استاندارد و دانشگاه علوم پزشکی در شرایط فعلی 20 درصد افزایش داشته است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان اضافه کرد: با ایجاد کارگروه تنظیم بازار اعضای این کارگروه شامل تمامی دستگاه ها، نهادها و تشکل های عضو، سعی بر مدیریت چالش حوزه بازار کشور دارند و نشست های تنظیم بازار در خصوص کالاهای اساسی با هدف قیمت گذاری، کنترل بازار و مبارزه با سوء استفاده کنندگان این حوزه دایر شده است.
وی گفت: برخی از انبارهای احتکار کشف شده در استان کرمان توسط تیم های سازمان صنعت، معدن و تجارت رصد و در حال پیگیری مراحل قانونی است و برخی از انبارها با دستور قضایی در حال واگذاری به مردم هستند تا مدیریت بهتری از شرایط بازار شکل گیرد.
حسینی نژاد تاکید کرد: ذینفعان این مجموعه از جمله اصناف و اتحادیه ها تشویق به تزریق کالاهای مرتبط با سند خانوار به بازار شدند و بر اساس سامانه جامع انبارها و اعلام موجودی آن، سعی شد بازرگانان نسبت به تامین سرانه مصرف استان کرمان اقدام کنند که در ماههای آینده کمبود در کالاهای اساسی نداشته باشیم.
وی با بیان اینکه کارگروه تنظیم بازار استان کرمان تاکید بر تکمیل ظرفیت انبارها دارد افزود: گروه کالاهای چهارگانه سامانه ثبت ارش با تایید سازمان صنعت، معدن و تجارت به بانک مرکزی برای تخصیص ارز ارجاع داده می شود که مشکلی در تامین ارز این اقلام وجود نداشته باشد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان بیان کرد: درگیر جنگ اقتصادی و مسائل برگشت تحریم ها به صورت یک جانبه توسط یک شخص هستیم و به طور قطع از این شرایط سخت گذر خواهیم کرد.
وی گفت: دولت پیش بینی تامین ارز مورد نیاز کالاهای اساسی و برنامه ریزی برای واردات کشور را انجام داده است و کمبودهای کالاهای اساسی در استان کرمان با کمک کارگروه تنظیم بازار دنبال می شود.
حسینی نژاد ادامه داد: با برنامه ریزی دولت نیاز کشور در جهت تامین اقلام کالاهای اساسی در شرایط دشوار کنونی تامین شده است و خیال مردم راحت باشد که در این خصوص چالشی نخواهیم داشت.
وی تصریح کرد: به میزان نیاز کشور توسط شرکت بازرگانی ایران و پشتیبانی امور دام که به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده، واردات انجام می شود.
3029/7420
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.