به گزارش ایرنا، مدیرکل آموزش وپرورش استان بوشهر در مانور ایمنی و زلزله هنرستانی دخترانه رازی بوشهر گفت: مانور ایمنی و زلزله با هدف ارتقای آگاهی مردم، ترویج فرهنگ ایمنی در مدرسه های استان و آموزش صحیح پیشگیری و امداد رسانی برگزار می شود.
ناصر کرمی اضافه کرد: با برگزاری این مانورها تلاش می شود شیوه رفتار در زمان خطر را به افراد آموزش دهیم تا کمترین خسارت های جانی و مالی رخ دهد.
وی تاکید کرد: همه مانورها بویژه ایمنی و زلزله شوخی و سرگرمی نیست و برگزاری این گونه برنامه ها جدی گرفته شود.
کرمی بیان کرد: با توجه به اینکه بیشترین خسارت های جانی در زمان وقوع حادثه در اثر ترس و نداشتن مهارت کافی رخ می دهد ارائه آموزش های لازم به سایر قشرهای جامعه در زمینه پیشگیری از این رخدادها ضروری است.
وی با اشاره به زلزله چند روزگذشته کرمانشاه یادآور شد: تعداد آسیب دیدگان این حادثه 700 نفر هستند که بیشتر آنها در اثر ترس و نداشتن مهارت برای اقدام در زمان وقوع حادثه دچار آسیب شدند.
کرمی تاکید کرد: ' شما دانش آموزان باید مهارت های لازم در زمان وقوع حادثه از جمله زلزله را به خانواده های خود آموزش دهید'.
وی با تاکید بر ضرورت داشتن مدرسه ایمن و استاندارد گفت: در زمان حاضر 700 کلاس درس استان بوشهر غیراستاندارد و تخریبی است که باید مقاوم سازی شود.
کرمی ادامه داد: با توجه به لرزه خیزی ایران و اهمیت آموزش دانش آموزان و براساس تفاهم نامه مشترک چند دستگاه از جمله وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، جمعیت هلال احمر، صدا و سیما، سازمان برنامه و بودجه، پژوهشگاه زلزله شناسی و دستگاه های دیگر مانور ایمنی و زلزله در مدرسه های کشور برگزار می شود.
وی یادآورشد: حمایت های روانی، بهداشتی، تغذیه و آموزش باعث تاب آوری جامعه می‌شود که در سبک جدید مانور بر آن تاکید شده است.
کرمی افزود: دانش آموزان در این مانورها یاد می گیرند هم نسبت به ایمنی خود در مدرسه آمادگی داشته باشند و هم بتوانند نقشی موثر در جامعه ایفا کنند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: دانش آموزان سفیرانی هستند که این آموزش ها را به خانواده ها و جامعه منتقل می کنید.
قاسم قائدی افزود: حوادث طبیعی به عنوان قهر طبیعت و جزو ذات آن است و با توجه به اینکه کشور ایران روی گسل قرار دارد همیشه برای اقدام بموقع باید آماده باشیم.
وی با اشاره به تنوع حوادث طبیعی که در کشور رخ می دهد گفت: برای کاهش میزان آسیب ها و خسارت های ناشی از حوادث طبیعی تکرار و تمرین نکته های ایمنی ضروری است.
وی بیان کرد: هرچه آمادگی ها در زمان حوادث طبیعی بیشتر و پیشگیری بهتر باشد میزان خسارت ها کمتر می شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر تدوین مرحله نخست طرح جامع خطر پذیری و مدیریت ریسک و نصب و راه اندازی مرکز لرزله نگاری در شهرستان دشتی را از جمله اقدام های مدیریت بحران استانداری عنوان کرد.
وی یادآور شد: یکی از اقدام های پیشگیرانه مقاوم سازی واحدهای مسکونی است که در این ارتباط در سال 95-96، 32 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی استان بوشهر مقاوم سازی شده است.
قائدی بیان کرد: همچنین با تلاش مسئولان استان در زمان حاضر 100 درصد شناورهای صیادی و سفاری استان بیمه شده اند.
جانشین مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهرگفت: تلاش می شود درمانور ایمنی و زلزله دانش آموزان با پناهگیری، اسکان اضطراری، کمک های اولیه، حمل مصدوم و تخلیه اضطراری آشنا شوند.
حسین درویشی افزود: ارتقای سطح آمادگی و توانایی دانش آموزان در شرایط وقوع زلزله از جمله هدف های برگزاری مانور ایمنی و زلزله در مدرسه هاست.
وی بیان کرد: در این مانور تیم های ارزیاب، حمل مصدوم، اسکان، آواربرداری، خاموش کردن آتش، انتقال مصدوم حضور دارند.
6043/6047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.