به گزارش ایرنا، براساس رای هیات داوران این جشنواره نمایش های 'عروسی خون' و 'بازگشت تارزان' به عنوان آثار برگزیده در بخش رقابتی و 'کوچه مختار بود و ساسان بود و سیمین' و 'تعزیه ای در باب خودکشی' در بخش مرور به جشنواره سراسری تئاتر فجر راه پیدا کردند.
در این آیین علاوه بر اهدای لوح یادمان به ١٤ گروه حاضر در سی امین جشنواره تئاتر استانی بوشهر، از ایرج صغیری پیشکسوت تئاتر این استان تقدیر شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز گفت: تئاتر استان بوشهر به عنوان سرآمد در کشور معرفی شده و این افتخار به وجود هنرمندان بزرگ این دیار است.
حمیده ماحوزی افزود: هنرمند باید با وجدان هنری وارد این عرصه شود تا اثر او علاوه بر به دل نشستن باعث ماندگار شود.
وی بیان کرد: هنرمندان استان بوشهر با کمترین امکانات بیشترین دستاورد را به ارمغان آورده و در سطح ملی و بین المللی بخوبی درخشیده اند.
ماحوزی با تقدیر از ٢٨ اثر ارسال شده به سی امین جشنواره تئاتر استانی بوشهر افزود: آثار همه گروه ها با کیفیت بالایی که داشتند برنده و برگزیده این جشنواره هستند.
سی‌امین جشنواره تئاتر استانی بوشهر به مدت پنج روز برگزار شد و براساس رای هیات داوران برگزیدگان این جشنواره در بخش های مختلف به شرح زیر معرفی شدند.
جایزه اول بخش کارگردانی را فضل الله عمرانی نمایش عروسی خون از آن خود کرد و جایزه دوم مشترک این بخش به رامتین بالف بازگشت تارزان، الهام ابنی و جواد صداقت کوچه مختار بود و ساسان بود و سیمین تعلق گرفت.
مقام و جایزه سوم بخش کارگردانی را سید مهدی محمدی نمایش تور و رضا مختارزاده تعزیه ای در باب خودکشی بطور مشترک به خود اختصاص دادند.
در بخش نمایشنامه نویسی جایزه اول به رضا مختارزاده نمایش تعزیه ای در باب خودکشی، مقام دوم به رامتین بالف بازگشت تارزان رسید و مقام سوم را نیز علیرضا کبگانی نمایش 'به چرک می نشیند' از شهرستان گناوه کسب کرد.
بخش بازیگری مرد نیز ضمن تقدیر از محمدرضا تنگستانی بخاطر بازی در تور، جایزه و مقام اول را جواد صداقت در نمایش کوچه مختار بود و ساسان بود و سیمین کسب کرد و جایزه مقام دوم مشترک این بخش نیز به جوهر تنگستانی نمایش طهرون و علیرضا روان بازگشت تارزان تعلق گرفت.
جایزه سوم مشترک بخش بازیگری مرد را نیز محمدرضا بازدار 'تعزیه ای در باب خودکشی' از شهرستان کنگان، لقمان بحرانی 'کمدی استشمامات' از شهرستان دیر و علیرضا بهرامی تعزیه ای در باب خودکشی از آن خود کردند.
دربخش بازیگری زن نیز ضمن تقدیر از محدثه شعبانی در نمایش تور، جایزه مقام اول به 'الهام ابنی' بخاطر بازی در کوچه مختار بود و ساسان بود و سیمین تعلق گرفت.
مقام و جایزه دوم بازیگری زن نیز بطور مشترک به زیبا دریا سفر نمایش عروسی خون و مرضیه غلامشاهی نمایش 'مبارزه زن ماهیگیر' از شهر برازجان رسید و جایزه مقام سوم این بخش را نیز شهربانو نیسنی، طهرون، ندا بداغی عروسی خون و الهام چنانی نمایش 'نپتا' بطور مشترک از جزیره خارگ بدست آوردند.
در طراحی صحنه نیز جایزه های اول تا سوم به ترتیب به پژمان برزگر عروسی خون، سید مهدی محمدی نمایش 'تور' از شهرستان دیلم و رامتین بالف، بازگشت تارزان اهدا شد.
جایزه بخش گریم نیز ضمن تقدیر از شهربانو نیسنی و طهرون به عباس قنبری و عروسی خون به عنوان برگزیده تعلق گرفت.
از پوریا بهرام نژاد بخاطر طراحی بروشور نمایش 'همیشه باید طرف مرده را گرفت' از شهر بوشهر تقدیر شد.
جایزه بخش طراحی لباس نیز ضمن تقدیر از رامتین بالف و نمایش 'بازگشت تارزان' از شهر بوشهر به راضیه اسماعیلی بخاطر طراحی لباس نمایش 'طهرون' از بوشهر تعلق گرفت.
در بخش نورپردازی نیز از ایمان اسماعیلی و نمایش 'عروسی خون' از شهرستان دیر تقدیر شد.
6043/7212
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.