به گزارش ایرنا، بیماران در این برنامه که به مناسبت هفته حمایت از بیماران کلیوی برگزارشد، ضمن ابراز رضایت از خدمات دهی کادر و کارکنان بخش دیالیز اظهارداشتند: باتوجه به اینکه شماری از دستگاه های دیالیز قدیمی کارآیی لازم برای ارئه خدمات به بیماران کلیوی را ندارند باید از رده خارج و دستگاه های جدید جایگزین آنها شود.
یکی از بیماران گفت: برای دیالیز کردن، آب های اضافی که در ریه موجود است باید تخلیه شود که بدلیل قدیمی بودن دستگاه کامل انجام نمی شود و مقداری از آب در ریه بیماران می ماند و برای آنها مشکل ساز شده است.
وی که خواست نامش در خبر برده نشود، افزود: باتوجه به اینکه شماری از دستگاه های دیالیز پاسخگوی بیماران از جمله خود نبوده بناچار باید به شهرهای برخوردار از جمله شیراز عزیمت کنم که علاوه بر بار مالی زیاد، درصورت بی توجهی دچار مشکلات جسمی و آسیب بیشتری خواهم شد.
مسئول بخش دیالیز بیمارستان امیرالمومنین(ع) گناوه گفت: این بخش به 64 بیمار کلیوی در شهرستان با بکارگیری 14 دستگاه خدمت رسانی می کند.
اعظم درویشی افزود: سه دستگاه موجود که دچار نقص بود با پیگیری رئیس بیمارستان و دانشگاه علوم پزشکی برطرف شد.
وی گفت: شماری از دستگاه های موجود بخش دیالیز بدلیل کارکرد زیاد فرسوده و نیاز به نوسازی و دستگاه جدید دارد و اکنون به 2 دستگاه نو نیاز است.
وی یادآورشد: خدمات دهی به بیماران کلیوی بصورت شبانه روزی باتوجه به دستور پزشک انجام می شود.
فرماندار گناوه پس از عیادت با بیماران گفت: در دولت تدبیر و امید اتفاقات خوبی در حوزه درمانی این شهرستان از جمله بخش دیالیز بیمارستان افتاده که این بخش بعد از بوشهر در جایگاه دوم استان به بیماران خدمت رسانی می کند.
سیدعلی پاک نژاد افزود: شماری از دستگاه های موجود بخش دیالیز نیاز به تعمیر دارد که با پیگیری های به عمل آمده با دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر مقررشد که چهار دستگاه جدید خریداری شود.
وی اظهارداشت: انجمن بیماران کلیوی این شهرستان از فعال ترین ها در کشور است که با تلاش اعضای آن بیماران به دیگر مراکز کشور معرفی و خدمات خاص ارایه می شود.
فرماندارگناوه یکی از مشکلات بیماران کلیوی اعزامی را در نقاطی نظیر تهران و شیراز موضوع مسکن دانست و گفت: بدین منظور پیگیری های لازم صورت گرفته و از خیران انتظار داریم دراین زمینه مشارکت و همکاری کنند.
وی افزود: شماری از بیماران کلیوی در روستاهای این شهرستان برای رفت و آمد به بخش دیالیز مشکل دارند که امیدواریم با کمک خیران و مسئولان برطرف شود.
در این برنامه فرماندار و مسئولان با اهدای شاخه گل و هدیه به بیماران از آنان دلجویی کردند.
شهرستان گناوه با 103 هزارنفر جمعیت در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.