به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدابوالحسن حسینی بوشهری روز سه شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان افزود: تلاش همه خدمتگزارانی که در مسیر رشد و تعالی فرهنگ عمومی این شهرستان گام برمی دارند قابل تقدیر است و باید این مهم در جامعه تسری یابد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی دیلم با بیان اینکه پیامبر (ص) بهترین سرمشق و الگوی تمامی انسانها است، گفت: باتوجه به اینکه در آستانه مراسم زیارت از دور پیامبر اسلام هستیم، برای آشنایی هرچه بیشتر جامعه نسبت به تبیین فرهنگ و گسترش فرهنگ نبوی و عمل به آن بیش از پیش تلاش کنیم.
حسینی بوشهری اظهارداشت: برگزاری مراسم اربعین حسینی حاوی دستاورهای بزرگی هم برای جامعه شیعه و هم اسلام بود که در آن مظهر وحدت بین مسلمانان و کشور عراق و ایران و جلوه هایی از ایثار تجلی یافت.
فرماندار دیلم گفت: شورای فرهنگ عمومی بستری مناسب برای رشد و پیشرفت فرهنگ بومی این منطقه است.
عبدالامیر قاسمی افزود: در شناخت و شناسایی آسیب های فرهنگی از استادان دانشگاه های موجود در شهرستان کمک گرفته شود و سپس با اجرای طرح های مختلف برای اجرای برنامه های هدف دار و تقویت فرهنگ عمومی شهروندان گام برداریم.
وی گفت: آسیب شناسی برنامه های فرهنگی هنری در شهرستان با محوریت دبیر شورای فرهنگ عمومی و همکاری نهادها و ادارات شهرستان می تواند سبب ارتقای برنامه های فرهنگی در سطح منطقه شود.
فرماندار دیلم افزود: زیارت از بعید به دلیل تقارن با سالروز ارتحال پیامبر اسلام (ص) فرصتی بسیار خوب برای ترویج فرهنگ نبوی و آشنایی جوانان با سیره پیامبر اسلام (ص) است که باید از این فرصت های بدست آمده نهایت استفاده و بهره را ببریم.
دبیر شورای فرهنگ عمومی دیلم هم با ارایه گزارشی از مجموع فعالیت های فرهنگی انجام شده در ایام ماه محرم وصفر گفت: تشکیل نشست های این شورا تاثیر بسزایی برای اجرای ارتقای سطح فرهنگ و شناسایی جامعه ایفا خواهد کرد.
زهره محنایی افزود: فرهنگ یکی از عناصر مهم و تاثیر گذار در توسعه پایدار جامعه است که باید به آن اهمیت داد.
وی از امام جمعه و فرماندار این شهرستان برای حمایت و حضور در برنامه های فرهنگی تقدیر کرد و گفت: با نزدیک شدن به آخر ماه صفر و به منظور نکوداشت مقام پیامبر اکرم (ص)، مراسم قرائت زیارت ازبعید بنحو شایسته با بهره گیری از تمام ظرفیت ها برگزار شود.
وی یادآورشد: این نشست با محوریت برنامه ریزی و هماهنگی برای مراسم رحلت پیامبراکرم(ص)، گرامیداشت روز شورای فرهنگ عمومی و مراسم زیارت پیامبر ازبعید برگزار شده است.
شهرستان دیلم در منتهی الیه شمالی استان بوشهر قراردارد.
6164/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.