به گزارش ایرنا، فرماندار دشتی در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت: نمایشگاه کتاب یک اتفاق فرهنگی و فرصتی خوب برای معرفی تازه های کتاب و فروش با تخفیف ویژه به مردم است.
عبدالله نادری افزود: این نمایشگاه از کمیت و کیفیت خوبی برخوردار است و بخشداران، مسئولان ادارات و دهیاران از نمایشگاه کتاب بازدید و استفاده کنند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی گفت: در این نمایشگاه سه هزار عنوان و 50 هزار جلد کتاب در30 موضوع مختلف با همکاری شهرداری خورموج، اداره کتابخانه های عمومی، آموزش وپرورش، جمعیت هلال احمر دشتی و توسط انتشارات نگاه عرضه شده است.
حمید زارعی ادامه داد: این نمایشگاه واقع در میدان شهید مهدوی تا دهم آذر ماه امسال از ساعت 9 صیح تا 22 شب پذیرای علاقه مندان به کتاب خواهد بود.
در حاشیه این نمایشگاه کتاب کلیات فایز دشتی رونمایی شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی گفت: نام فایز با عشق و هجران پیوندی 200 ساله دارد و دوبیتی های او زبان حال عاشقان بسیاری است که دل از کف داده و هرگز از شهد وصال ننوشیده اند.
زارعی افزود: این اثر ماندگار با همت، تلاش و پژوهش دکتر حسن زاده و تحت عنوان کلیات دوبیتی های فایز دشتی مقدمه، مقابله و تصحیح به چاپ رسید.
وی ادامه داد: پس از پیگیری های فراوان با همکاری علی فرمانی مدیر انتشارات نگاه آشنا این اثر مهم و تاثیر گذار فرهنگی چاپ و منتشر شد.
نویسنده کلیات دوبیتی های فایز دشتی گفت: دفتر شعر فایز سینه و حافظه مردم است و ارزش شعر فایز مردمی بودن آن است.
علی حسن زاده اضافه کرد: این کتاب حاصل چندین سال پژوهش و تحقیق پیرامون فایز و شعرش اشت که روایت های مختلف از دوبیتی های فایز را نشان دهد.
وی بیان کرد: دوبیتی های این کتاب از هشت مجموعه مورد بررسی قرار گرفت، دوبیتی های تکراری حذف و در نهایت 765 دوبیتی به دست آمد.
شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی با 40 هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
7206/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.