به گزارش ایرنا، عبدالمجید مصلح روز یکشنبه در جمع مدیران دستگاه های اجرایی استان بوشهر افزود: در سال 1395، از مجموع 28 میلیارد ریال قرارداد های صنعتی این دانشگاه 13 میلیارد ریال در استان و 15 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی قرارداد منعقد شده بود.
وی بیان کرد: سال گذشته نیز از 14میلیارد و 500 میلیون ریال قرارداد صنعتی دانشگاه خلیج فارس تنها پنج میلیارد ریال مربوط به این استان بود که با توجه به اینکه امسال فرصت بهتری از نظر اعتبارات یک درصد پژوهش فراهم شده امیدواریم سهم استان بوشهر در انعقاد قرارداد با این دانشگاه و اعتبارات پژوهشی شرایط بهتری ایجاد شود.
مصلح اضافه کرد: با کمک صنایع و دستگاه های اجرایی استان بوشهر در بخش تامین اعتبار پژوهش و اجرای پروژه های پژوهشی، دانشگاه خلیج فارس به عنوان دانشگاه مادر می تواند موقعیت بهتری در کشور و دنیا داشته باشد.
وی بیان کرد: هفته پژوهش امسال با عنوان 'پژوهش هدفمند فناوری ارزش آفرین در خدمت تولید ملی' از 24 آذر ماه با نواختن زنگ پژوهش و فناوری در مدرسه های استان بوشهر آغاز می شود.
مصلح اضافه کرد: اجرای برنامه های مختلف علمی مشترک در دانشگاه ها، مراکز صنعتی و سازمان های دولتی، بازدید صنعتی و پژوهشی، برگزاری جشنواره تجلیل از پژوهشگران، برپایی نمایشگاه و رونمایی از محصولات فناورانه، آغاز قراردادهای مهم پژوهشی به صورت نمادین، برپایی همایش ها و نشست های پژوهشی از جمله برنامه های هفته پژوهش در استان بوشهر است.
وی تاکید کرد: اعلام نیازهای پژوهشی سازمان ها و صنایع در قالب بورشورهای مختلف اعلام تا امکان فعالیت پژوهشگران فراهم شود.
رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: دانشگاه های این استان آمادگی کامل برای ارائه خدمات فناوری، پژوهشی و برگزاری نشست های مساله شناسی را دارد و استقبال لازم را می کند.
وی یادآور شد: جایگاه دانشگاه خلیج فارس در ادامه روندهای ارتقایی که داشته در رتبه بندی های بین اللمی در بین دانشگاههای وزارت علوم رتبه 20 کشور و در بین مجموعه دانشگاه های علوم پزشکی و وزارت علوم رتبه 28 کشور را به خود اختصاص داده است.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.